عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اصلاحات در نظام مالیاتی با هدف اخذ عادلانه مالیات از مشاغل بود

توسلی گفت: مشاغل در کشور ما طی سالیان گذشته مالیات عادلانه‌ای پرداخت نمی‌کرده‌اند و اصلاحات در سیستم مالیاتی با هدف اخذ مالیات عادلانه بوده است.

فتح‌الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اصلاحات صورت گرفته در نظام مالیات‌ستانی و رفتن به سمت ایجاد عدالت مالیاتی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته ما فرار مالیاتی گسترده‌ای در بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور داشته‌ایم. این فرار‌های مالیاتی در مشاغلی که درآمد‌های کلانی داشته‌اند مثل پزشکان، طلافروشان، آهن‌فروشان و چه در سایر کسبه که تا چند سال قبل فرار‌های مالیاتی گسترده‌ای داشته‌اند و کنترلی بر وضعیت مالیات‌ستانی از آنها وجود نداشته است، رخ داده است.

توسلی بیان کرد: همه جای دنیا بحث مالیات ستانی وجود دارد و عمده کشور‌های دنیا درآمدشان را از بحث مالیات‌ها کسب می‌کنند. مجلس در راستای جلوگیری از این قرار‌های مالیاتی اقدامات گسترده‌ای انجام داده است یکی از این اقدامات مهم و جدید مجلس بحث مالیات بر عایدی سرمایه بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در کشور ما متاسفانه برخی از دارایی‌ها مثل خودرو، خانه، سکه، دلار و طلا به دارایی‌هایی تبدیل شده که برخی از دلالان با خرید و فروش کردن آنها سود‌های هنگفتی به دست می‌آورند و نه تنها مالیات آن را نمی‌پردازند بلکه اقتصاد کشور را نیز با چالش مواجه می‌کنند، اما با مالیات بر عایدی سرمایه به‌دنبال حل آن هستیم.

توسلی گفت: مشاغل در کشور ما طی سالیان گذشته مالیات عادلانه‌ای پرداخت نمی‌کرده‌اند و اصلاحات در سیستم مالیاتی با هدف اخذ مالیات عادلانه بوده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: هیچ‌کسی به‌دنبال اخذ مالیات غیرعادلانه و ایجاد فشار مضاعف بر مردم نیست، بلکه به دنبال افزایش رفاه برای مردم است. در کشور ما فرار‌های مالیاتی مشاغل بسیار گسترده بوده است و مشاغل خاص عمدتاً متناسب با درآمدشان طی سال‌های گذشته مالیاتی پرداخت نمی‌کرده‌اند در همین راستا اصلاحات در سیستم مالیات‌ستانی با تکیه بر همکاری بین مجلس و دولت انجام شد تا عدالت در پرداخت مالیات در بین مشاغل به‌وجود بیاید، چون هر قدر از این مشاغل مالیات عادلانه‌ای اخذ شود منجر به افزایش رفاه حال مردم می‌شود البته در سال‌های گذشته اقدامات خوبی انجام شده است و در سال جاری نیز باید تمرکز ویژه بر مشاغل خاص باشد.

توسلی تصریح کرد: مجلس با همراهی دولت در چند سال گذشته در همین راستا اصلاحات در سیستم مالیات‌ستانی در کشور را آغاز کرد تا به سمت یک سیستم مالیاتی هوشمند جامع کامل و عادلانه پیش برویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار