معاون زنان و خانواده رئیس جمهور:

باید در مسیر تسهیل و توسعه فرزندخواندگی حرکت کنیم

خزعلی گفت: امیدوارم که ما در مسیر تسهیل و توسعه فرزندخواندگی بتوانیم حرکت کرده و قدمی برداریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست تجلیل از برخی از خانواده‌های داری فرزند خوانده خطاب به این خانواده‌ها گفت: بسیاری از بچه‌ها به خاطر حوادث، شرایط و ناملایمات و عدم تدبیر نامناسب مادر و پدر در این شرایط قرار گرفتند، به شما تبریک می‌گویم که چنین مسیری را در زندگی انتخاب و فرزند خوانده‌ای را به سرپرستی قبول کردید.

وی افزود: خانواده‌هایی از بین این فرزندان، معلولان و بیماران را انتخاب کردند و با جدیت بر این هستند که بیماری‌های آن‌ها را برطرف کنند، گاهی این معلولیت و بیماری‌ها برای پدران و مادران اصلی گرفتاری و سخت ایجاد می‌کند که تا بتوان را از آن‌ها می‌گیرد.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور بیان کرد: شما بزرگواران با کرامت و بزرگ منشی، معامله‌ای با خدا کردید و آن‌ها را به سرپرستی قبول و حمایت کردید.

وی اظهار کرد: امیدوارم که ما در مسیر تسهیل و توسعه فرزندخواندگی بتوانیم حرکت کرده و قدمی برداریم. هیچ چیزی و هیچ حمایتی مهم‌تر از این نیست که این فرزندان را همانند فرزند خود در خانواده خود بیاوریم و آن‌ها احساس هویت کنند. خیلی از این فرزندان ممکن است مشکلات مالی نداشته باشند، ممکن است بتوانیم مشکلات مالی آن‌ها را برطرف کرد. تمام مشکلات هویتی آن‌ها اینکه احساس کنند پشت پناهی دارند و یا وابسته به جایی است که این موضوع برای بچه بسیار مهم است.

خزعلی افزود: من خانواده‌ای سراغ داشتم که فرزند را آورده و بعد از ازدواج به عنوان پناه و خانواده از آن‌ها پذیرایی و مشکلات آن‌ها را رفع کردند.

وی گفت: از شما می‌خواهم که راه‌های گسترش فرزندخواندگی را بگویید و مشکلات و لذت‌های این راه را بیان کنید، البته نمی‌توان لذت‌های معنوی را توصیف کرد، امیدواریم بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار