یزد؛

رشد 18 درصدی تولید محصولات کشاورزی استان یزد

تولید محصولات کشاورزی استان با مجموع یک میلیون و 460 هزار تن در سال 94 نسبت به سال 92 از رشدی حدود 18.8 درصد برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ سید جمال سجادی پور با اشاره به اهم فعالیت ها و دستاوردهای بخش کشاورزی استان یزد در دولت تدبیر و امید گفت: در دوران فعالیت دولت یازدهم تولید محصولات کشاورزی در سالهای 1392 تا 1394 به رشد 38.3 درصدی تولید محصولات زراعی، 5.7درصدی محصولات باغی، 9.8 درصدی در محصولات گلخانه ای، رشد 14.6 درصدی تولید محصولات دام و طیور و 17.3 درصدی در تولیدات شیلاتی استان رسیده ایم.

وی افزود: با همّت بلند بهره برداران بخش کشاورزی استان یزد و خدمتگذاران در سازمان جهاد کشاورزی در این مدت شاهد ارتقاء رتبه استان از رتبه سوم تولید محصولات گلخانه ای به رتبه اول کشوری بوده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد همچنین با اشاره به کاهش سطح زیر کشت محصولات پر آبخواه مانند گندم، یونجه، صیفی جات و جایگزینی آنها با گیاهان کم آبخواه همچون کنجد، سورگوم، زیره، زعفران و زیتون بر افزایش تولید در واحد سطح در محصولات زراعی و باغی تاکید کرد.

سجادی پور اضافه کرد: افزایش راندمان آبیاری از حدود 39 درصد در سال 92 به 44 درصد در پایان سال 94، صرفه جویی بیش از 12 میلیون متر مکعب آب با انجام عملیات نوین آبی – خاکی در اراضی زراعی استان از دیگر دستاوردهای ما در این مدت بوده و تداوم این عملیات برای صرفه جویی در منابع آبی ضروری است.

وی با بیان اینکه شعار این هفته که اقدام و عمل، ملّت – دولت، امیدوار و استوار مشخص شده بر نقش برجسته بخش کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین امنیت غذایی تاکید کرد و گفت: شعار تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در این ارتباط کشاورزی خود اتکا، دستاوردی از دولت تدبیر و امید تعیین شده که باید محور در امور تبلیغی و اطلاع رسانی این هفته باشد.

این مسئول در پایان یادآور شد: در هفته دولت 34 طرح کشاورزی در سطح این استان شامل 8 طرح مهم عمرانی در عرصه آب و خاک، 6 طرح در زمینه افزایش تولیدات دامی، 14 طرح در زمینه های مختلف زراعی و باغی برای ارتقاء روند کمی و کیفی تولیدات گیاهی و 6 واحد تولیدی در عرصه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با 234 میلیارد ریال اعتبار و ظرفیت ایجاد 110نفر اشتغال مستقیم به بهره برداری می رسد.

66 درصد سطح اراضی قابل کشت استان به محصولات باغی اختصاص دارد و این استان در تولید محصولات پسته ، انار و زرد آلو به ترتیب رتبه سوم، چهارم و ششم کشور و در محصولات گلخانه ای رتبه نخست را دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار