سد‌های حوضه دریاچه ارومیه یک میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب آب دارند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۷ سد حوضه دریاچه ارومیه یک میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب آب دارند که هنوز به میزان پارسال نرسیده است.

مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در زمان مشابه پارسال ۷ سد استان که در حوضه دریاچه ارومیه قرار دارند یک میلیارد و ۷۹ میلیون مترمکعب آب داشتند که امسال ۰.۹ (۹ دهم) درصد کمتر از آن است.

وی اضافه کرد: از ۷ سد حوضه دریاچه ارومیه، چهار سد شامل بوکان، دریک سلماس، حسنلوی نقده و ساروق تکاب کمتر از پارسال، مهاباد و شهرچای ارومیه بیشتر از پارسال و زولای سلماس مشابه پارسال آب دارند.

رستگاری ادامه داد: از یک میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌های حوضه دریاچه ارومیه، ۶۷۵ میلیون مترمکعب مربوط به بوکان، ۱۷۶ میلیون مترمکعب مربوط به مهاباد و ۹۴ میلیون مترمکعب مربوط به شهرچای ارومیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۵ درصد سد‌های این حوضه پرآب شده که این رقم نزدیک به آمار پا سال  است.

رستگاری گفت: با توجه به کمبود آب در آبخوان‌ها با وجود بارش‌های خوب، همچنان با مشکل آب در استان به ویژه حوضه دریاچه ارومیه مواجه هستیم و باید در فصل گرم سال، مردم صرفه جویی روزافزونی در این خصوص داشته باشند.

سد‌های بوکان، مهاباد، شهرچای ارومیه، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده و ساروق تکاب، ۷ سد حوضه دریاچه ارومیه به شمار می‌روند.

آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۱۷ سد دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.