هرمزگانی‌ها منتظر ورود سامانه بارشی جدید باشند

با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی به هرمزگان از فردا، بارش باران مناطق مختلف استان را دربر خواهد گرفت.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ در ساعات صبح تا ظهر امروز در برخی نقاط شرقی و مرکزی، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی تا شرقی پیش بینی می‌شود که سبب متلاطم شدن محدوده آب‌های تنگه هرمز تا شرق خلیج فارس خواهد شد. 

بیشینه سرعت باد در محدوده ۳۶ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود و توصیه می‌شود شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد. 

 در ساعات بعدازظهر و شب در آسمان استان افزایش و گذر ابر رخ خواهد داد که در پاره‌ای از نقاط بویژه ارتفاعات وقوع رگبار پراکنده باران و رعد وبرق دور از انتظار نیست.

از روز چهارشنبه با نفوذ و فعالیت سامانه‌ای بارشی، ابتدا بارش‌ها در جزایر غربی استان کیش و لاوان و مناطق غربی استان همچون پارسیان آغاز خواهد شد و بتدریج به مناطق مرکزی و شمالی استان و سایر جزایر خواهد رسید. 

روز پنجشنبه در غالب نقاط استان رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و سبب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد که توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

دریا نیز از روز چهارشنبه تا جمعه با وزش باد‌های نسبتا شدید شمال غربی تا شمال شرقی، مواج خواهد شد. 

 به لحاظ دمایی امروز، همچنان ماندگاری هوای گرم و خشک پیش بینی می‌شود و در پایان هفته، کاهش محسوس دمای بیشینه در استان مورد انتظار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.