نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی

نماینده ولی فقیه در کردستان امروز به مناسبت هفته کار و کارگر با تشکل های کارگری و کارفرمایی استان دیدار کرد.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد اظهار کرد: تلاش دولت این است که حق و حقوق کارگران ادا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم انجام سریع کار‌های رفاهی و پرداخت تسهیلات مربوط به قشر کارگر تاکید کرد و افزود: مشکلات کارگران به ویژه افرادی که در حوزه ساختمانی مشغول به فعالیت هستند، سریعتر و با کیفیت‌تر، برطرف شود.

وی با بیان اینکه کار کردن امری مقدس و مجاهدت در راه خداست، گفت: مسئولان مشکلات قشر کارگری را احصا و به دنبال رفع آن باشند.

فعالیت ۱۴۳ هزار کارگر بیمه شده در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این نشست گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان مخاطب این اداره کل بوده و از خدمات وزارت کار، بهره‌مند هستند.

فرزاد پیشکاری  از بررسی  سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها توسط هیات‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند.

در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۱۸۶ هزار عضو و ۱۸ هزار شاغل در استان وجود دارد.

از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.