نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به زودی وارد مدار می‌شود

تعمیرات اساسی واحد‌های ۵ و ۶ نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان که از زمستان ۱۴۰۲ آغاز شده تا ۱۵ اردیبهشت پایان می‌یابد و دوباره وارد مدار می‌شود.

 این نیروگاه با هزار و ۴۳۴ مگاوات ظرفیت، ۲ درصد برق کشور را تولید می‌کند و واحد‌های ۵ و ۶ آن با تعمیرات اساسی تا ۱۵ اردیبهشت ماه بطور کامل وارد مدار می‌شوند.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: تعمیرات اساسی نیروگاه در واحد ۵ و ۶ در حال انجام است که با ۱۵ مگا وات ساعت افزایش کاری برای سال جدید وارد مدار خواهد شد.

اسماعیلی گفت : برای نخستین بار در کشور نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان حلقه‌های کنترل صنعتی نیروگاه از دید پدافندی را انجام داده است.

او گفت: اصلاح اینورتر کامان و خط ۹۰ بار فشار بخار از زمستان تا اواسط فروردین ماه انجام شده است و در حال حاضر بازدید ۵۰ هزار ساعت واحد S یک بخار در حال انجام است که تا ۱۵ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد و وارد مدار می‌شود.

مدیر نیروگاه گفت : در این برنامه تعمیراتی وضعیت پره‌های توربین و کمپرسور، وضعیت سرامیک‌های محفظه‌های احتراق، وضعیت مشعل گازوئیل بررسی و از حوضچه زیر ژنراتور، بازدید از صفحه‏‌های داخل اگزوز و تست سیستم اعلام و اطفای حریق بازدید شد.

 اسماعیلی گفت: سال گذشته ۶ میلیون و ۵۰۰مگاوات ساعت نیروی برق تولید داشتیم که امسال پیش بینی میکنیم ۲۵درصد افزایش تولید داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.