نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت

آوای سلامت با هدف اهمیت بخشی به خودمراقبتی دانش آموزان امروز در مدرسه دخترانه آذر بهنیای رشت به صدا در آمد.

زنگ سلامت امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) همزمان با دومین روز از هفته ملی سلامت که با عنوان «سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی» نامگذاری شده است، در مدرسه دخترانه آذر بهنیا رشت با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به صدا در آمد.

دکتر سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این مراسم که به همت اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: همه گیری کرونا موجب شد که بیش از پیش به اهمیت سلامتی پی ببریم و نباید نسبت به این نعمت بزرگ غافل شویم. 

او توجه دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند را به «خودمراقبتی» معطوف کرد و افزود: بهترین و بیشترین سهم اقداماتی که به سلامتی منجر می‌شود، نتیجه خودمراقبتی و توجه به سلامت خود، خانواده، اطرافیان و دیگر افراد جامعه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین دانش آموزان را دارای نقشی مهم در ارتقای سلامت جامعه و تحقق اهداف برنامه‌های سلامت جامعه دانست و تصرریح کرد: کم تحرکی و بروز چاقی که منجر به بروز بیماری‌های متعددی از جمله دیابت و فشار خون بالا شده از چالش‌های این استان در حوزه سلامت است.

نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت

 دکتر رضوانی دانش آموزان توصیه کرد: در طول روز بخشی از وقت خود را به ورزش و فعالیت بدنی اختصاص دهند.

نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت

به گفته او، پیاده روی روزانه، نوشیدن آب بیشتر، مصرف میوه و سبزیجات تازه و همچنین برخورداری از قدرت «نه» گفتن در برخی مواقع می‌تواند منجر به سلامت جسم و روان نسل جوان شود تا در آینده شاهد جامعه‌ای سالم‌تر و پویاتر باشیم.

نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.