آبگیری یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب از بند‌های خاکی و سنگی ملاتی

یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب از بند‌های خاکی، سازه‌های سنگی و ملاتی و پخش سیلاب‌های استان اصفهان آبگیری شده است.

 معاون آبخیرداری اداره کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: در پی بارش‌های اسفند ۱۴۰۲ تا فروردین امسال، بیشترین آبگیری بند در همگین دهاقان با ۳۵۰ هزار متر مکعب، خشکرود، خم پیچ و ویست خوانسار با ۱۵۰ هزار متر مکعب و باغ سرخ، امین آباد و کهرویه شهرضا با ۲۴۰ هزار متر مکعب به ثبت رسیده است.


حسین یاری ادامه داد: همچنین در این مدت بند‌های ماربر و بلطاق در شهرستان بویین میاندشت با ۹۰ هزار متر مکعب، اوره و طامه با ۳۰ هزار متر مکعب و بازیاب خورو بیابانک با ۵۰ هزار متر مکعب و پیکان جرقویه با ۵۰ هزار متر مکعب بیشترین آبگیری را در استان داشتند.


او ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰ میلیون متر مکعب از بند‌های خاکی، سنگی ملاتی و پخش سیلاب‌های استان در پی بارش برف و باران آبگیری شده است.


حسین یاری گفت: این بند‌ها و پخش سیلاب‌ها علاوه برکنترل و مهار سیلاب نقش مؤثری در تأمین آب شرب، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، افزایش آب چاه‌ها و قنات‌های منطقه دارند.


او افزود: هم اکنون ۷ طرح مطالعاتی آبخیزداری شامل (بهسازی و ساخت بند‌ها و پخش سیلاب‌ها و افزایش پوشش گیاهی) در ۳۱۷ هزار هکتار از شهرستان‌های اردستان، کوهپایه، هرند، نایین، نجف آباد و چادگان در دست اقدام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار