جمع آوری باکس‌های زباله از سوم اردیبهشت در تبریز

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کلانشهر تبریزاز جمع آوری باکس‌های زباله از سوم اردیبهشت سال جاری از سطح شهر خبرداد و گفت: با توجه به اینکه این اقدام در شهر‌های بزرگ کشور بصورت پایلوت اجرایی شده ونتایج خوبی در بر داشته است.

حبیبه هراتی هدف از این طرح را کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر، کاهش آلودگی شهر، کاهش آلودگی صوتی ونیز جمع آوری زباله گرد‌ها دانست و گفت: زمان بیرون گذاشتن و تحویل پسماند‌ها توسط شهروندان ساعت ۹ شب خواهد بود.

 وی افزود: در شهر تبریز حدود هزار تن زباله از سطح معابر جمع آوری می‌شود که سرانه تولید زباله برای هر نفر ۱۳۰ گرم لست که در رنج جهانی است از سویی هم ۸۰ درصد هزینه‌های پسماند در مرحله جمع آوری هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانه کمپوست ما دو خط ۲۵۰ تنی است و در اینده ۸۰۰ تن زباله در این مرکز مدیریت خواهد شد اظهار داشت: با توجه به تنش آبی کشور شیرابه تصفیه شده و آب حاصل از آن برای فضای سبز اطراف مرکز در ابعاد ۴۵۰ هکتاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تبریز همچنین اجرای طرح تفکیک از مبدا زباله و کاهش پسماند از وظایف شهروندان است گفت: با استقرار باکس‌های زباله در سطح شهر این وظایف از مردم برداشته شده بود و در ادامه زباله گرد‌ها هم، باکس‌ها را واژگون گرده و اقلام بازیافتی را جدا سازی می‌کنند

هراتی با تاکید اینکه برای حرکت به توسعه پایدار شهری نیازمند نظم، امنیت و آرامش و سلامت هستیم چرا که با وجود زباله گرد‌ها این مولفه‌های اساسی زیر سوال می‌رود تصریح کرد: وظیفه شهرداری پاکسازی شهر در ساعت اعلام شده است و برای اجرای این طرح زیر ساخت تفکیک از مبدا در شهر فراهم است و بتدریج باکس‌های زباله حذف خواهد شد.

وی اضافه کرد: در تفاهم نامه‌ای که با آموزش و پرورش استان داریم پسماند خشک مدارس را با ۳۰ درصد بیشتر ازشهروندان خریداری می‌شود.

برچسب ها: پسماند ، زباله شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.