زباله‌ها در ایذه خانه دار می‌شوند

فرماندار ایذه گفت: پس از مطالعات زیست محیطی و نظر کارشناسان و کارگروه مدیریت پسماند خوزستان، مکانی برای دفن اصولی زباله تایید شد.

حسن نبوتی فرماندار ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: حدود ٣٠ سال از دفن غیراصولی زباله‌ها و پسماند‌های شهری می‌گذرد و تلاش می‌کنیم با همفکری مردم و همکاری مسئولان این معضل را رفع کنیم.

او به پیشنهاد ١٣ مکان اولیه برای دفن زباله‌ها به کارگروه پسماند خوزستان اشاره کرد و افزود: پس از مطالعات زیست محیطی یکی از مکان‌ها طبق نظرات اولویت بندی کارشناسان و کارگروه مدیریت پسماند استان تایید شد.

نبوتی اظهار داشت: همه مجوزات قانونی از جمله مجوز محیط زیست برای مکان تعیین شده جدید، جهت دفن اصولی زباله‌ها دریافت شده و باید در کمترین زمان زیرساخت‌های لازم از سوی شهرداری آماده شود تا به صورت اساسی و طبق استاندار‌ها و در چهار چوب قانون دفن پسماند‌های شهری صورت گیرد.

فرماندار ایذه با بیان اینکه موضوع زباله‌ها بسیار حساس و ضروری است، تصریح کرد:، چون با سلامت مردم مرتبط است همه ما باید دست در دست هم دهیم تا به صورت اصولی این معضل بزرگ را حل کنیم، اگرچه در این مدت طولانی به اعتماد مردم آسیب وارد شده و از این پس همه ما برای جلب اعتماد مردم تلاش خواهیم کرد.

این مقام مسئول بیان داشت: از رسانه‌ها انتظار داریم که در بحث پسماند‌های شهری اطلاع رسانی دقیق، شفاف و مستند داشته باشند تا فضای شهرستان با افکار نادرست به سمت شایعه پراکنی متمایل نشود.

براساس این گزارش؛ سایت جدید زباله به وسعت ۱۷ هکتار در یک محدوده یک هزار هکتاری از اراضی ملی در ۲۰ کیلومتری غرب شهر ایذه قرار دارد که در فاز اول ۱۱/۵ هکتار از آن به صورت رسمی و قانونی از طرف اداره منابع طبیعی به شهرداری این شهرستان واگذار شده و دفن هرگونه زباله از سوی شهرداری در این سایت پس از انجام عملیات عمرانی و آماده سازی شرایط دفن اصولی و بهداشتی زیر نظر اداره محیط زیست ایذه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.