بهبود شاخص‌های حوزه سلامت از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی است

استاندار چهارمحال و بختیاری بر ارتقای سواد سلامت در بین خانواده‌ها و مدارس استان تاکید کرد.

غلامعلی حیدری در نشست با مدیرکل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به همت دولت سیزدهم طی دوسال اخیر ۱۵ هزار میلیارد ریال تجهیزات بخش بهداشت و درمان وارد استان شد که این اقدام بی‌سابقه نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت داشته است.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت نیز اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافت به‌طوری‌که در سفر نخست ۱۱ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت استان اعتبار مصوب شد و این مبلغ جدای از اعتباراتی است که برای خرید تجهیزات و امکانات بهداشتی در نظر گرفته شده است.

حیدری با اشاره به روند احداث بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد، اضافه کرد: برای این طرح دوهزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود که تاکنون حتی بیش از ۱۰۰درصد این اعتبار تعیی شده، معادل سه هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش مهم مردم و دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی در ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت، اظهار کرد: یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی بهبود شاخص‌های حوزه سلامت است به‌طوری‌که قبل از انقلاب شاهد حضور پزشکان هندی و بنگلادشی در کشور بودیم، اما پس از انقلاب خودکفا شدیم و پزشکان و متخصصان بسیاری را تربیت کرده و الگوی موفقی در این حوزه برای دیگر کشور‌های جهان هستیم.


بیشتر بخوانید


وی بر ارتقای سواد سلامت در بین خانواده‌ها و مدارس استان تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم بهداشت و سلامت را نهادینه و فرهنگسازی کنیم باید از مدارس آغاز کنیم.

حیدری ادامه داد: سمن‌ها و گروه‌های مردمی نقش مهمی در ارتقای سواد سلامت دارند که در همین راستا باید دنبال جذب مشارکت‌های مردمی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای جذب سرمایه‌گذار حوزه سلامت باید تسهیل‌گری شود، گفت: برای ارتقای زیرساخت‌های حوزه سلامت باید از فرصت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری این بخش غافل نشویم و در کنار آن با بهره‌گیری از فرصتی که مولدسازی در اختیار مدیران قرار داده زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان را توسعه دهیم.

حیدری، استفاده از هنر و رسانه برای انتقال پیام‌های سلامت و ارتباط مستمر با مردم برای ارتقای سواد سلامت را از دیگر ضرورت‌های این بخش عنوان کرد و افزود: هم اطلاع‌رسانی‌ها بهتر و بیشتر شود و هم هنرمندان را تشویق کنیم تا در خصوص سواد سلامت تولید محتوا داشته باشند.

وی ادامه داد: نظارت بر اماکن و مراکز خدمات‌رسانی و مبارزه با پدیده زیرمیزی، نگه داشت پزشکان در استان، توانمندسازی و آموزش مستمر خانواده‌ها، پیاده‌سازی قانون انطباق در تمامی مراکز دمانی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مراکز درمانی و افزایش تاب‌آوری اجتماعی از امور مهمی است که به جد باید پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.