استاندار خراسان رضوی از دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در این استان خبر داد

استاندار خراسان رضوی گفت:بر اساس آمارها و تا پایان این دولت ۲ میلیون خانوار استان از طریق اجرای شبکه فیبر نوری (FTTX) به اینترنت فوق پرسرعت دسترسی پیدا خواهند کرد.

یعقوبعلی نظری روز شنبه با حضور در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: باید به اطمینان پایداری شبکه ارتباطی در استان برسیم و خلأها نیز برطرف شود.

وی با اشاره به این که برای تقویت این شبکه، همواره باید برنامه اجرایی داشت ادامه داد: تقویت پوشش‌های تلفن همراه و اینترنت باید مد نظر قرار بگیرد.

استاندار خراسان رضوی همچنین بر تقویت پوشش ارتباطی جاده‌های استان و برنامه‌های ارتباطی در مسیر برای زائران تاکید کرد و گفت: باید این فعالیت‌ها به روز باشد و توسعه پیدا کند.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امسال در ایام نوروز و بازه‌ زمانی ۴۰ روزه خدمت به مسافران نوروزی شاهد حضور انبوه زائران در مشهد و استان بودیم و بر این اساس یکی از موضوعات ملّی توجه به زائران است.

وی با اشاره به جایگاه مهم کارگروه ملی زیارت ادامه داد: همواره باید توجه خاصی به زائران بارگاه منور رضوی داشت.

در این نشست آخرین وضعیت پروژه‌های لایه سوئیچ طرح تحول شبکه ملی اطلاعات، آخرین وضعیت پروژه پارک داده شهید میری، تامین دسترسی به اینترنت ثابت از طریق فیبر نوری برای خانوارها و کسب و کار، توسعه شبکه‌ ملی اطلاعات در روستاهای استان و توسعه شبکه دسترسی ایرانسل و همراه اول در قالب قرارگاه تحول شبکه ملی اطلاعات خراسان رضوی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود که توسط علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌ رضوی ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.