خدمت رسانی ۱۳ مرکز حرفه آموزی و کارگاه تولیدی در زنجان به معلولان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون ۱۳ مرکز روزانه، حرفه آموزی و کارگاه های تولیدی حمایتی در سطح استان برای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت فعالیت دارند که روزانه بیش از ۵۰۰ نفر از گروه های هدف از خدمات این مراکز استفاده می کنند.

روح الله خدابنده لو مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به خدمت رسانی ۱۳ مرکز حرفه آموزی و کارگاه تولیدی در زنجان به معلولان گفت: در این مراکز توسط تیم متخصصان توانبخشی، با همکاری فرد دارای معلولیت و خانواده وی، برنامه ای آموزشی و توانبخشی متناسب با نوع و شدت معلولیت فرد تنظیم و توسط مربیان آموزش دیده در بازه زمانی مشخص ارائه می شود.

وی اضافه کرد: بر اساس نتایج اجرای برنامه، نحوه ادامه روند اقدامات مرکز مشخص می شود که در این مراکز به طور عموم وسایل و تجهیزات توانبخشی موجود است و خدمات در قالب یک بسته دربرگیرنده تمام نیازهای توانبخشی فرد ارائه می شود.

این مسوول، در خصوص شرایط پذیرش در مراکز شبانه روزی توانبخشی نیز گفت: افراد دارای اختلال هوشی رشدی زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال، افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی بالای ۱۴ سال، بیماران روانی مزمن شدید و خیلی شدید بالای ۱۵ سال و سالمندان بالای ۶۰ سال می توانند از مراکز شبانه روزی بهزیستی خدمات دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۱۹ هزار پرونده در حوزه توانبخشی ثبت شده است و بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت و بیماران اعصاب و روان مستمری دریافت می کنند.

به گفته وی، مابقی افراد از سایر خدمات مددکاری بهره مند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.