افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل

پیش از جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی عضویت کامل فلسطین در این نهاد، آمریکا درحال کارشکنی در این خصوص برای جلوگیری از عضویت فلسطین است.

پیش از جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای عضویت کامل در این نهاد بین‌المللی، آمریکا در حال لابی کردن میان کشور‌ها برای رد چنین عضویتی است، به این امید که از «وتو» آشکار واشنگتن جلوگیری کند.

تلاش‌های لابی‌گری آمریکا که در مکاتبات دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا آمده و به دست پایگاه «اینترسپت» رسیده است، فاش می‌کند که ظاهر و باطن آمریکایی‌ها فرق دارد و این با تعهد دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای حمایت کامل از راه‌حل «۲دولتی» در تضاد است.

در سال ۲۰۱۲، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را تصویب کرد که براساس آن به فلسطین وضعیت «کشور ناظر غیرعضو» اعطا شد.

در این مکاتبات دیپلماتیک به جزئیات فشار اعمال شده بر اعضای شورای امنیت، از جمله مالت، رئیس دوره‌ای شورا در این ماه اشاره شده است. به‌ویژه از اکوادور خواسته شده است که با مالت و سایر کشور‌ها از جمله فرانسه برای مخالفت با به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل لابی کند. توجیه وزارت خارجه آمریکا این است که عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی سریع‌ترین و موثرترین راه برای دستیابی به یک کشور پایدار و سازنده است.

در یک از اسناد مورخ ۱۲ آوریل، جزئیاتی از نقطه‌نظرات آمریکا علیه رای‌گیری در مورد «کشور فلسطین» در سازمان ملل آمده است. در این سند همچنین ادعا شده که بایدن «به شدت برای حمایت از آمال فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور در چارچوب یک صلح جامع که مناقشه اسرائیل و فلسطین را حل کند، کار کرده است.»

این سند می‌گوید که اعضای شورای امنیت باید متقاعد شوند که هر پیشنهادی برای تشکیل کشور فلسطین و در نتیجه به رسمیت شناختن آن به‌عنوان یک کشور مستقل را قبل از مناظره آزاد شورا که برای ۱۸ آوریل (امروز پنج‌شنبه) برنامه‌ریزی شده است، رد کنند.

درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل باید توسط شورای امنیت تایید شود، اما آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ممکن است آن را وتو کند. این درخواست در صورت تایید شورای امنیت باید مورد تایید دو سوم از ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل هم قرار بگیرد. کارشناسان می‌گویند بدون رأی وحدت رویه شورای امنیت، هر رایی از مجمع عمومی سازمان ملل متحد تا حد زیادی نمادین است.

وزارت خارجه آمریکا به این افشاگری‌ها و سوال اینترسپت که آیا چنین مواضعی و مخالفت با به رسمیت شناخته شدن فلسطین در سازمان ملل مغایر با موضع دولت بایدن در حمایت از راهکار ۲دولتی نیست، پاسخی نداد. این در حالیست که سفیر آمریکا در سازمان ملل چهارشنبه ادعا کرد عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل به راه‌حل ۲دولتی کمک نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الم یعلم باَنَّ الله یری...
۰۴:۵۴ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
سازمان ملل که نباید گفت، اونجا لانه شیطان هست. باید به خاطر حفظ اسلام و در اعتراض به جنایت‌های اعضای سازمان ملل علیه نظم و امنیت جهانی و کشتار مردم بی‌دفاع مخالف اسرائیل، از این مرکز شیطانی که بازیچه دست آمریکا و اسرائیل هست خارج شویم.
الان زمان انحلال این مرکز فرا رسیده چون عملا سازمانی است که ملت ها را در بند آمریکا، اسرائیل و چند کشور خبیث غربی که بویی از انسانیت نبرده‌اند و هنوز هم با این همه پیشرفت، در دوران توحش به سر می‌برند، قرار داده است.
وقتی یک سازمان بین‌المللی کارایی ندارد، لزومی ندارد که ما هنوز اصرار به ادامه عضویت آن داشته باشیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
شیطان بزرگ
نامی برازنده برای آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
امریکا فقط بلد است دروغ بگوید وجاسوسی کند وکشورها رو به جان هم بیندازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
بهترین و تنها راه نجات مردم خاورمیانه از جنگ و خونریزی تشکیل دولت و کشور مستقل فلسطینی هست. همه دولت‌های جهان اگر واقعا می خواهند دنیا به آرامش برسد باید به تشکیل دولت و کشور مستقل فلسطینی کمک کنند.
Iraq
ناشناس
۱۴:۲۸ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
صددرصد صحیح
شک نکنید که پدر خوانده از پسر ناخلافش حمایت کند
حمایت مالی و اطلاعاتی و همه جور حمایت کرده و میکند
با طناب پوسیده صهیونیست ها به ته چاه سقوط ازاد میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
خاک تو سر دوستانی که آمال و آرزویشان آمریکاست چون افکار و رفتار آنان هم نسبت به اطراف خواه نا خواه همجهت و همسوی این حکومت شیطانی و مزخرف خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۲:۰۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ویران باد سازمان بی ملل که هیچ اراده ای ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
متن را درست بنویس .دسیسه (چینی)؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
تووو
معلم ادبیات کی ی ی بودی ی ی
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۵۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
در اینکه امریکا مخالفت کند شکی نیست و این برای انان باعث افتخار و به ان می بالند مشکل کشورهای عربی اند که شرافت عربی خود را در جنگ قادسیه و دز پشت دروازه های شهر تاریخی تیسفون جای گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
اعراب که نجس اند و ترسو...
همه شون از اسرائیل کوچک می‌ترسند.
آخرین اخبار