بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است

بازدید از تمام بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه ۳۰ فروردین به مناسبت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی رایگان است.

سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بازدید از تمام بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه ۳۰ فروردین به مناسبت «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» رایگان است.

شهرام امیری افزود: طبق تصمیم دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فردا بازدید از اماکن فرهنگی تاریخی استان‌ها از جمله اصفهان رایگان است و تور‌های بازدید اجرا خواهد شد.

او افزود: در بین بنا‌های تاریخی اصفهان، کاخ عالی‌قاپو بدلیل نصب حفاظ شیشه‌ای دیوارنگاره‌های این عمارت، تعطیل است و بازدید از آن در روز ۳۰ فروردین میسر نیست.

امیری گفت: در استان اصفهان ۳۰ بنای تاریخیِ قابل بازدید و زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی وجود دارد که عمده آنها در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نطنز، نایین و اردستان قرار دارند.


روز ۱۸ آوریل مصادف با ۲۹ فروردین از سوی شورایعالی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی (ایکوموس) بعنوان «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» نامگذاری شده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.