هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با پایداری هوا در منطقه دمای هوا طی روز‌های آینده در مناطق مختلف آذربایجان‌غربی، گرم‌تر می‌شود.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی‌ مهاباد گفت: وضعیت پایداری‌هوا تا پایان هفته‌جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای‌هوا به طور میانگین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: این افزایش تدریجی دمای هوا در این منطقه معمول است و در این ایام که به فصل شکوفه‌دهی درختان مشهور بوده، وجود جوی پایدار می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: تا پایان هفته‌جاری جوی آرام و پایدار این منطقه حاکم شده و آسمان صاف و تا کمی ابری همراه با ورزش باد ملایم پدیده غالب هواشناسی در این منطقه خواهد بود.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای یک درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۶ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.