مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: در طول سال ۱۴۰۲ در ۵ محوطه تاریخی استان اردبیل کاوش و مطالعات باستان‌شناسی انجام یافت.

علیرضا دباغ عبداللهی گفت: در طول سال ۱۴۰۲ در پنج محوطه تاریخی استان اردبیل کاوش و مطالعات باستان‌شناسی انجام یافت که کاوش باستان‌شناسی در تپه بریس نمین، تپه قلعه کورائیم نیر، گورستان اولتان قالاسی مغان و تاتار تپه روح کندی بیله‌سوار و همچنین بررسی باستان‌شناسی در بخش مرکزی شهرستان بیله‌سوار از آن جمله هستند.

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: اقدام مهم دیگر معاونت میراث‌فرهنگی که به صورت مستمر انجام می‌شود، مرمت و ساماندهی بنا‌های تاریخی استان است و در این راستا نیز کارگاه مرمت ۳۵ بنای تاریخی استان در سال ۱۴۰۲ فعال بوده است.

او تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در حوزه میراث فرهنگی احیا و ساماندهی بنا‌های تاریخی از جمله خانه‌های تاریخی است که با توجه به هزینه بالای احیای این بنا‌ها و ناتوانی دولت در تامین هزینه‌های مورد نیاز بسیاری از این خانه‌ها در سطح کشور بلاتکلیف مانده‌اند.

دباغ عبداللهی افزود: اقدام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با همکاری صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی کشور برای واگذاری بهره‌برداری این بنا‌ها به بخش خصوصی اقدامی موثر در راستای احیای بنا‌های تاریخی استان است.

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: با همکاری صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی بهره‌برداری تعداد ۴ بنای تاریخی استان در سال ۱۴۰۲ به بخش خصوصی واگذار شد و باقی بنا‌های تاریخی نیز مطالعه شده و آماده واگذاری در سال ۱۴۰۳ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.