پورونده روستای پالنگان بررسی می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از بازدید میدانی کارشناس معاونت گردشگری کشور به‌منظور بررسی و تکمیل پرونده روستای تاریخی پالنگان برای کاندید قرار گرفتن در مجموعه روستا‌های جهانی گردشگری خبر داد.

منصور مهرزاد گفت: سازمان جهانی گردشگری سال گذشته هشت روستای ایران را برای ثبت جهانی انتخاب کرده بود که روستای پالنگان از جمله روستا‌های منتخب بود که شرایط لازم برای جهانی شدن را داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اینکه در شهریورماه سال گذشته، پرونده پالنگان ارزیابی شده است و ما امسال می‌توانیم شرایط بهتری را برای ثبت آن رقم بزنیم، اظهار کرد: روستای پالنگان امسال از شانس خوبی برای ثبت جهانی برخوردار است، اما دارای نواقص و مشکلاتی است که باید برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری پرونده ۸ روستای منتخب کشور نهایی می‌شود، افزود: به همین منظور روز شنبه و یک‌شنبه ٢٥ و ٢٦ فروردین‌ماه بازدید‌های میدانی و جلسات متعددی با حضور خدیجه فاضلی کارشناس معاونت گردشگری کشور برای بررسی و تکمیل پرونده این روستای تاریخی انجام شد.

مهرزاد عنوان کرد: از دستگاه‌های ذیربط، هنرمندان، خبرنگاران و اصحاب‌رسانه دعوت می‌شود تا در کنار این اداره‌کل در سرعت‌بخشی به تکمیل پرونده ثبت‌جهانی این روستای تاریخی به ما کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.