لزوم رعایت استاندارد‌های فرهنگی در آیین هزار دف پالنگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر رعایت استاندارد‌های اجتماعی و فرهنگی در آیین هزار دف پالنگان تاکید کرد.

مهدی رمضانی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم هزار دف در پالنگان که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، گفت: آیین هزار دف یکی از زیباترین آداب و رسوم این روستای تاریخی است که هر ساله با شکوه خاصی و با حضور گردشگرانی از داخل و خارج کشور در کردستان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کردستان اظهار کرد: مردم محور بودن و اهمیت دادن به جایگاه مردم در برگزاری این رویداد فرهنگی بسیار مهم است که باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کردستان، استانی فرهنگی است، عنوان کرد: دف‌نوازی در کردستان از دیرباز دارای ویژگی، غنا، ریشه و اصالت بوده و لازم است شاخص‌های فرهنگی آن بیش از پیش رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کردستان با اشاره به اینکه مهمان‌نوازی، ویژگی بارز مردم کردستان است خواستار به‌کارگیری روش‌های خلاقانه و استفاده از تبادلات فرهنگی در سطح ملی و فراملی در برگزاری این آیین ملی شد و گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای خدمان‌دهی به مهمانان و گردشگران مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

مقرر است مراسم هزار دف در روستای گردشگری و تاریخی پالنگان کردستان در ایام عید فطر (روز پنجشنبه ۲۳ فروردین) برگزار شود.

برچسب ها: دف نوازی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.