ترکیه: تمرکز باید بر بحران انسانی در غزه باشد

معاون رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی بر تمرکز بحران انسانی در غزه تاکید کرد.

جودت یلماز، معاون رئیس جمهور ترکیه شامگاه یکشنبه گفت: ترکیه امیدوار است که توجه مجدد را به بحران انسانی در حال گسترش در غزه، جایی که حملات اسرائیل بیش از ۳۳۸۰۰ فلسطینی را شهید کرده است، جلب کند.

یلماز در ایکس گفت: ما امیدواریم که تنش فزاینده در منطقه ما هر چه زودتر کاهش یابد و توجه به جنایات علیه بشریت در غزه معطوف شود.

وی افزود: ترکیه، تمام تلاش خود را برای اطمینان از آتش بس، ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم فلسطین و آغاز روند سیاسی برای برقراری صلح دو دولتی ادامه خواهیم داد.

وی کشور‌هایی را که بدون قید و شرط از اسرائیل حمایت می‌کنند با سکوت در قبال قتل عام به تشدید تنش منطقه‌ای کمک می‌کنند در جنایات رژیم نتانیاهو شریک دانست.

وی از جامعه جهانی خواست تا از حاکمیت قانون حمایت کند، از عدالت حمایت کند و حملات اسرائیل را متوقف کند.

تنش‌ها در منطقه پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت فرماندهان ارشد ایرانی بالا گرفت. تهران شامگاه شنبه با ارسال صد‌ها پهپاد و موشک به اسرائیل حمله کرد.

از زمان آغاز عملیات بمباران نسل کشی اسرائیل در غزه در اکتبر ۲۰۲۳، بیش از ۳۳۸۰۰ فلسطینی شهید و ۷۶۴۶۵ نفر دیگر نیز مجروح شده اند. انتظار می‌رود تعداد واقعی کشته شدگان بسیار بیشتر باشد، زیرا تصور می‌شود ده‌ها هزار فلسطینی در زیر آوار خانه‌های ویران شده خود جان باخته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۶:۰۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
این همان ترکیه ای است که از مرزهایش هر روز به کانتینرهای اسراییلی اجازه تردد می دهد که برای کشتن مردم فلسطین تردد کنند تا مبادا اسراییل در جنگ کمبودی داشته باشد خود را امپراطور جهان اسلام می خواهد و امروزه این هلال شیعی مورد ادعای پادشاه یهودی اردن از مرزهای اعتقادی برادران اهل سنتش دفاع و انان با جشمان حیرت زده در حال تماشا چون در فکرش نمی گنجد چه چیزی محاصره اسراییل از چهار جبهه توسط هلال شیعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۳
فعلا که تمرکز ترکیه بر تجارت با اسرائیل و شعار دادن علیه اسراییله!
آخرین اخبار