انتخاب ۲ اثر هنری از قزوین به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: ۲ اثر هنری از هنرمندان قزوینی فعال در رشته‌های منبت چوب و قفل‌سازی سنتی موفق به دریافت نشان فاخر صنایع دستی شدند.

سید میثم حصاری معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: نشان فاخر صنایع دستی کشور به آثار شاخص و منحصر به فرد تولید شده توسط هنرمندان استان‌ها تعلق می‌گیرد و هر سال داوری آن‌ها به صورت استانی و سپس در سطح ملی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در مرحله داوری استانی ۲۰ اثر از هنرمندان بر اساس شاخص‌هایی، چون خلاقیت در طراحی، حفظ اصالت و مهارت در اجرا توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت پنج اثر به مرحله کشوری ارسال شد تا در کارگروه فنی معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی مورد داوری قرار گیرد.

حصاری بیان کرد: در مرحله داوری ملی از پنج اثر ارسال شده، کار هنری منبت چوب از سوی سید مرتضی عبدحسینی و قفل سنتی استاد حسن کوکبی موفق به کسب نشان فاخر صنایع دستی کشور شدند.

به گفته این مسئول، پیش از این نیز سه اثر دیگر از هنرمندان صنایع‌دستی استان قزوین در رشته تراش شیشه، نگارگری و خراطی چوب نیز موفق به دریافت این نشان شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار