فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی:

تشکیل بیش از ۶۰۰۰ پرونده قاچاق چوب

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به تشکیل شش هزار و ۱۲۱ پرونده در حوزه قاچاق چوب، گفت: تعداد آتش‌سوزی جنگل‌ها در سال گذشته ۸۲ درصد افزایش داشت.

علی ملکی آهنگران فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۷ هزار و ۱۳۱ تماس از سوی مردم با سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ داشته ایم، اظهار داشت: با این اوصاف برای هر تماسی که از مردم دریافت می‌کنیم، یک عملیات اجرایی انجام می‌دهیم، واحد گشت برای بررسی و اقدام اجرایی اعزام می‌کنیم.

خلع ید ۲۲ هزار هکتار از اراضی ملی

وی با بیان اینکه ۳۳ هزار و ۵۳۶ پرونده قضائی طی سال گذشته در کشور تشکیل شده است، عنوان کرد: در این راستا پنج هزار و ۸۳۷ نفر نیز از مجرمان و متعرضان به عرصه‌های طبیعی، جنگل‌ها و مراتع دستگیر و به مقامات قضائی معرفی شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، بیان داشت: سه هزار و ۸۳۸ دستگاه خودرو از متخلفان طی سال گذشته توقیف و هزار و ۳۱۳ دستگاه تجهیزات قطع درخت در کشور توقیف شده است.

ملکی آهنگران با اشاره به موضوع تعرض به عرصه‌ها و زمین‌های جز منابع طبیعی، افزود: ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتار از اراضی ملی خلع ید و به بیت المال بازگردانده شده است.

وی با بیان اینکه همچنین طی سال گذشته از تصرف هشت هزار و ۷۰۲ هکتار از اراضی ملی کشور پیشگیری شده است، ادامه داد: ۱۷ هزار و ۴۷۸ پرونده با مساحت ۴۵ هزار و ۳۱۱ هکتار در راستای تخریب و تصرف اراضی ملی تشکیل شده است.

تعداد آتش سوزی‌ها افزایش یافت

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، بیان داشت: در برخورد با متخلفان، تخریب و تصرف اراضی ملی، کشت گیاهان ممنوعه و… هیچ گونه اغماضی و چشم پوشی نداریم و با قدرت برابر قانون در این راستا برخورد می‌کنیم، به خصوص کسانی که دارای سوابق کیفری متعدد هستند و گاهاً به صورت باندی فعالیت می‌کنند.

ملکی آهنگران با تاکید بر اینکه متأسفانه در سال گذشته از لحاظ تعداد آتش سوزی در جنگل‌ها ۸۲ درصد و به لحاظ مساحت ۳۵۳ درصد افزایش داشته است، افزود: به جز تعداد اندکی از آتش سوزی‌ها که عمدی بودند، بقیه به دلیل سهل انگاری افراد در جنگل‌ها و مراتع صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه باید در این راستا فرهنگ سازی صورت گیرد و افراد این آگاهی و دانش را داشته باشند که این عرصه‌ها و جنگل‌های طبیعی متعلق به همه و آیندگان است و باید آن را حفظ کرد، افزود: در سال گذشته ۴۲ نفر از نیرو‌های حفاظتی و پنج نفر از نیرو‌های مردمی در مقابله با متخلفان و متعرضان به جنگل‌ها و مراتع مصدوم شدند.

تشکیل بیش از ۶ هزار پرونده قاچاق چوب

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ادامه با اشاره به موضوع مقابله با قاچاقچیان چوب، گفت: در این راستا شش هزار و ۱۲۱ پرونده در این رابطه تشکیل شده و در این راستا ۹۱ هزار و ۸۹۸ اصله چوب کشف شده است.

ملکی آهنگران، ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۵۰۲ پرونده در رابطه با کوره‌های غیر مجاز و زغال در کشور تشکیل شده، هزار و ۲۴ کوره زغال در این راستا تخریب و جمع آوری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار