هوشمندسازی ۷۸ درصد کنتور‌های برق بخش کشاورزی استان اردبیل

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: طی دو سال گذشته ۷۸ درصد کنتور‌های برق بخش کشاورزی استان هوشمند سازی شده است.

حسین قدیمی با اشاره به اجرای یکصد و هشتاد برنامه عملیاتی برای عبور موفق از تابستان ۱۴۰۳، گفت: در بخش هوشمندسازی و کنترل‌پذیری بارهای مصرفی در استان اردبیل پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: طی دو سال گذشته و در دولت سیزدهم، کنتور تکفاز و سه فاز منصوبه در تعرفه چاه کشاورزی ۱۷۳۲ دستگاه بوده که درصد پیشرفت هوشمندسازی در این حوزه ۷۸ درصد است و تا پایان اردیبهشت‌ماه به حدود ۹۵ درصد می‌رسد.

او تصریح کرد: تخصیص حدود ۲۰۰ دستگاه تابلوی جدید برای ارتقای کنترل پذیری مشترکان کشاورزی به واحدهای اجرایی و کنترل فیدرهای کشاورزی با سکسیونرهای کنترل پذیر از راه دور از دیگر برنامه‌های این بخش است.

قدیمی گفت: در حوزه هوشمندسازی مشترکین صنعتی، ۹۰ درصد مشترکین داخل شهرک‌های صنعتی استان قابل رویت بوده و درصد پیشرفت رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکین خارج شهرک صنعتی ۷۱ درصد است که با خرید ۶۰ دستگاه کلید اتوماتیک هوشمند با مبلغ بالغ بر ۱۳٫۵ میلیارد ریال، فعالیت‌ها جهت ارتقای این شاخص در حال انجام است.

او بیان کرد: در حوزه کنترل پذیری و مدیریت هوشمند بارهای اداری نیز در دو سال گذشته، یک هزار و ۱۱۴ کنتور دستگاه اجرایی استان هوشمند‌سازی شده است و درصد پیشرفت جهت دستیابی به اهداف تعیین شده در این حوزه ۸۸ درصد بوده که تا پایان اردیبهشت ماه به ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.