رئیس سازمان امور عشایر کشور خبر داد؛

پیگیری حل مشکلات جامعه عشایر از اولویت‌های دولت سیزدهم

رئیس سازمان امور عشایرکشور گفت: بیش از ۸۱ دستگاه اجرایی در کشور تکلیف حل مشکلات جامعه عشایر را برعهده دارند که از پیگیری‌های جدی دولت سیزدهم است.

 شورای عشایری استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان با ریاست استاندار خراسان شمالی و رئیس سازمان عشایری کشور، معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان‌های خراسان شمالی و گلستان، فرماندهان سپاه استان‌های گلستان و خراسان شمالی، فرمانداران شهرستان‌های مربوطه، مدیران کل امور عشایری استان‌های خراسان رضوی و شمالی و گلستان فرماندهان بسیج عشایری، نمایندگان عشایر استان و مدیران استانی برگزار شد.

شایان نادری در این جلسه دغدغه‌مند بودن استاندار خراسان شمالی برای حل مشکلات جامعه عشایررا قابل تقدیر دانست و گفت: مکلف شدن وزارت خانه‌ها برای حل مشکلات جامعه عشایر از پیگیری‌های جدی دولت سیزدهم است که نشان از اهمیت و جایگاه جامعه عشایر در دولت است.

او گفت : به جامعه عشایری واقعی خدمات رسانی می‌شود و عشایری که سو استفاده می‌کنند از لیست خدمات رسانی حذف خواهند شد.

رئیس سازمان امور عشایرکشور در ادامه تکمیل طرح‌های ناتمام را از اولویت‌های مهم سازمان عشایر کشورعنوان کرد و گفت: اعطای تسهیلات به عشایر، خارج از ضوابط بانک‌ها پیگیری می‌شود.

سعیدی رئیس بسیج جامعه عشایر کشور هم در ادامه دغدغه‌های مدیران متولی برای حل مشکلات جامعه عشایر قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: فرهنگ کار در جامعه عشایر فرهنگ غالب است حل همه مشکلات عشایر تنها بر عهده سازمان عشایر کشور نیست بلکه همه سازمان‌ها متولی هستند.

استاندار خراسان شمالی هم با تأکید بر نقش مهم عشایر در افزایش تولید، گفت:هدف گذاری ما بر موضوعات فرهنگی، منابع طبیعی است و باید تسریع در واگذاری مراتع به زمان موکول نشود، چون موضوع امنیت را به دنبال خواهد داشت.

حسین نژاد گفت : آب، بهداشت و آموزش و پرورش و راه، امنیت، خانه‌های بهداشت عشایر همه باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.