معرفی ۶۰۱ نفر از عشایر خراسان شمالی برای دریافت تسهیلات

معاون توسعه امور زیربنایی اداره کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: ۶۰۱ نفر از عشایر برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک‌ها معرفی شده اند.

 رضا روشن ضمیرگفت: سال گذشته ۵۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ برای عشایر استان ابلاغ شد و تاکنون۶۰۱ نفر از عشایر برای دریافت ۵۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شد.

او گفت : این تسهیلات در قالب چهار عنوان طرح به بانک‌ها معرفی شده است که با هدف اشتغالزایی در اختیار این تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

معاون توسعه امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان گفت: طرح‌های معرفی شده به بانک شامل ۲۶۲ طرح صنایع دستی به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون، ۱۲۸ طرح توسعه و کشت گیاهان دارویی به ارزش ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ۲۳ طرح توسعه و پرورش زنبور عسل به ارزش دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و ۱۸۷ طرح جایگزینی دام مولد به ارزش ۲۰ میلیارد تومان است.

روشن ضمیر گفت: با ارائه این تسهیلات تلاش شده است گامی موثر برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی تولیدکنندگان عشایر برداشته شود.

او گفت : تسهیلات مورد نظر با نرخ ارزان قیمت در اختیار عشایر قرار می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند برای اجرای طرح‌های مختلف در بخش‌های توسعه گردشگری، تکمیل زنجیره تولید گوشت، تولید صنایع دستی و توسعه کشت گیاهان دارویی از مزایای این تسهیلات بهره‌مند شوند.

خراسان شمالی هفت هزار و ۳۵۲ خانوار عشایری با در اختیار داشتن ۷۰۰ راس دام ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد از صنایع دستی استان را تولید و تامین می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.