کلینیک دیابت بیمارستان بوعلی زاهدان کلینیکی جامع برای بیماران مبتلا به دیابت

۳ هزار بیمار مبتلا به دیابت در کلینیک بیمارستان بوعلی زاهدان دارای پرونده پزشکی هستند و ماهانه پایش می‌شوند.

  غلامرضا ملاشاهی رئیس بیمارستان بوعلی زاهدان گفت: دیابت نوعی بیماری مزمن است که کنترل آن نیاز به درمان روزانه، نظارت منظم، سبک زندگی سالم و آموزش مداوم دارد.

وی با بیان اینکه عدم آگاهی در مورد دیابت، یک نگرانی بزرگ است که بر روی سلامت فرد و جامعه تأثیر می‌گذارد گفت: متاسفانه بسیاری از مردم از بیماری دیابت خود اطلاع ندارند و زمانی متوجه میشوند که قند خون بالا، بر روی ارگان‌های مختلف بدن تاثیر جدی گذاشته است.

وی ادامه داد: اضافه وزن، رژیم ناسالم غذایی، سابقه خانوادگی دیابت، عدم تحرک جسمی، افزایش سن و فشارخون بالا از عوامل خطر برای دیابت نوع دو عنوان می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد؛ لازم است تا همه افراد بصورت دوره‌ای برای کنترل قند خون خود، به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی مراجعه کنند تا از نرمال بودن ان اطمینان حاصل کنند.

  ملاشاهی گفت: در صورت بالاتر بودن میزان قند خون از میزان ۱۰۰ تا ۱۲۶ میلی گرم در دسی لیتر فرد در مرحله پیش دیابت و از ۱۲۶ به بالا مبتلا به دیابت محسوب می‌شود.

وی افزود؛ افراد در این شرایط باید بلافاصله جهت تایید تشخیص و دریافت مراقبت‌ها به متخصصین و کلینیک‌های دیابت مراجعه کنند.

رئیس بیمارستان بوعلی گفت؛ در کلینیک دیابت این بیمارستان، متخصصین، پزشکان مجرب و مشاوران مختلف مانند تغذیه حضور دارند و خدمات مشاوره‌ای و درمانی را در راستای تامین سلامت و سبک زندگی مطلوب به بهترین شکل ممکن در اختیار مراجعین قرار می‌دهند.

برچسب ها: علوم پزشکی ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار