بیانیه شورای امنیت در خصوص وضعیت انسانی در غزه

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد نگران حملات ارتش اشغالگر به امدادگران و همچنین قحطی قریب‌الوقوع در غزه است.

شورای امنیت سازمان ملل «نگرانی شدید» خود را نسبت به حملات هوایی «وحشتناک» رژیم صهیونیستی که منجر به کشته شدن هفت عضو خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» شد، ابراز کرده و بر نیاز به «تحقیقات کامل، شفاف و جامع» تاکید کرد.

به گزارش الجزیره، این نهاد در بیانیه خود در خصوص وضعیت غزه همچنین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید اقدامات بیشتری را برای تسهیل ورود کمک‌ها به مناطق محاصره شده انجام دهد.

افزون بر این، اعضای شورای امنیت نگرانی عمیق خود را نسبت به افزایش شمار شهدا، وضعیت فاجعه بار انسانی و خطر قحطی قریب الوقوع در غزه تکرار کردند.

پیش از این، مقامات سازمان‌های امدادی از شورای امنیت خواستند برای توقف کشتار در غزه وارد عمل شود. بمباران شدید رژیم صهیونیستی در سراسر نوار غزه همچنان ادامه دارد و در طول شش ماه گذشته بیش از ۲۰۰ امدادگر در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند. 

یکی از بحث‌برانگیزترین حملات ارتش رژیم صهیونیستی، حمله به کاروان امدادگران خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» در نیمه فروردین ماه امسال بود که طی آن ۷ امدادگر با ملیت‌های استرالیایی، لهستانی، آمریکایی-کانادایی و فلسطینی به شهادت رسیدند. این حمله واکنش‌های بسیاری را در پی داشت تا جایی که رئیس ستاد ارتش اشغالگر آن را یک «اشتباه فاحش» خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
شواهد زیادی از نسل‌کشی اسرائیل در غزه وجود دارد ولی اما متأسفانه سران وحشی آمریکا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
به خاطر تجاوزات، جنایات وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و آمریکا شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۳۳ هزار و ۵۴۵ نفر رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
حمله آمریکا به افغانستان، اجرای قانون جنگل بود.
حمله آمریکا به عراق، اجرای قانون جنگل بود.
حمله آمریکا به لیبی، اجرای قانون جنگل بود.
حمله آمریکا به سوریه، اجرای قانون جنگل بود.
حمله آمریکا به یمن، اجرای قانون جنگل بود.
حمله آمریکا به غزه، اجرای قانون جنگل بود.
آخرین اخبار