رسیدگی فوری به ۳۵۵ بیمار دچار سکته مغزی در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان

سال گذشته با انجام درمان اورژانسی برای ۳۵۵ نفر از بیماران دچار سکته مغزی در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان، از بروز عوارض شدیدی مانند فلج، عدم تکلم، کج شدن صورت در آنان جلوگیری شد.

 کاوه اورعی یزدانی رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت: متاسفانه سکته مغزی در صورت عدم درمان به موقع عوارض ناتوان کننده‌ای بر جسم فرد بر جای می‌گذارد بنابراین لازم است تا بلافاصله پس از مشاهده علائم سکته حاد مغزی شامل بی حسی، ضعف عضلات در صورت، دست و پا‌ها به ویژه در یک طرف بدن، اشکال در تکلم، عدم تعادل بدن، سرگیجه بلافاصله باید با مرکز اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود.

وی تاکید کرد: افراد دچار این علائم باید تا ۳ ساعت اول بروز این علائم به قید فوریت به بیمارستان رسیده و تحت درمان قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت علی ابن ابیطالب (ع) به عنوان تنها مرکز تعریف شده جهت درمان بیماران دچار سکته مغزی در شهرستان زاهدان است افزود: این بیمارستان با فعالیت ۴ پزشک متخصص مغز و اعصاب و کادری مجرب و آموزش دیده به صورت شبانه روزی آماده پذیرش این بیماران است.

گفتنی است: سکته مغزی زمانی به وجود می‌آید که فرآیند خون رسانی به مغز کم شود و این اتفاق می‌تواند در اثر پارگی و یا گرفتگی رگ مغزی ایجاد شود که در اثر آن بیمار دچار علائمی مانند سرگیجه و سردرد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار