دستگیری یک زوج در آلمان به اتهام نسل‌کشی علیه ایزدی‌ها

دادستانی آلمان از دستگیری یک زوج به اتهام عضویت در گروه داعش و نسل کشی علیه ایزدی‌ها خبر داد.

گروه تروریستی داعش که مدتی بخش شرقی عراق را تحت کنترل داشت اقدام به کشتار غیرنظامیان به ویژه اقلیت‌های دینی و اعتقادی کرد. گرچه این گروه تروریستی بسیار تضعیف شده است و دیگر قلمرو گذشته را در اختیار ندارد، اما عناصر این گروه همچنان فعال هستند. از این رو، کشور‌های مختلف به دنبال پیگرد این افراد هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس آلمان امروز (چهارشنبه) از دستگیری یک زوج عراقی به اتهام عضویت در سازمان تروریستی داعش خبر داد.

دادستانی آلمان می‌گوید: این زوج به نام‌های توانا و آسیه، متهم به مشارکت در نسل کشی و جنایت علیه بشریت درباره دو دختر ایزدی هستند. این زن و شوهر روز سه شنبه به دلیل رفتار خود با این دو دختر در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در عراق و سوریه بازداشت شدند. 

دادستانی آلمان از سوء استفاده فیزیکی، تجاوزات جنسی مکرر، و ممنوعیت این دختران ایزدی از انجام مناسک دینی مربوط به آیین خود طی این سال‌ها خبر می‌دهند. این زوج پیش از ترک سوریه در نوامبر ۲۰۱۷ اقدام به واگذاری این دو دختر به سایر اعضای داعش کردند. 

مقامات قضایی آلمان می‌گویند این اقدامات با هدف نابودی دین ایزدی انجام شده است. 

براساس آیین دادرسی قضایی در آلمان، قوه قضاییه این کشور این قدرت را در حوزه قضایی دارد که در صورت وقوع هر گونه جرم علیه بشریت در هر نقطه‌ای از جهان آن را مورد پیگرد قرار داده و برای آن دادگاه برگزار کند. 

در یک مورد در سال ۲۰۲۱، دادستانی آلمان یکی از اعضای پیشین سازمان داعش را به دلیل نسل کشی و جنایت علیه بشریت پیرامون ایزدی ها، به حبس ابد محکوم کرد.

برچسب ها: داعش ، آلمان ، زنان ایزدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
ایزدی ها انسانن
آخرین اخبار