قبرس: به زودی ارسال کمک‌های دریایی به غزه از طریق دریا از سر گرفته می‌شود

دولت قبرس می‌گوید به زودی روند امدادرسانی دریایی به غزه از طریق دریا از سرگرفته خواهد شد.

سازمان مردم نهاد "آشپزخانه مرکزی جهان" با حمایت مالی امارات متحده عربی و همکاری کشور قبرس اقدام به ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریای مدیترانه می‌کرد. با این حال، کشته شدن ۷ امدادگر بین المللی به دست ارتش رژیم صهیونیستی عملا امدادرسانی دریایی به این باریکه را متوقف کرد؛ موضوعی که مقامات تل آویو در عمل به دنبال آن بودند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت قبرس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد انتظار می‌رود روند امدادرسانی دریایی به غزه پس از توقف صورت گرفته به دلیل کشته شدن ۷ امدادرسان بین المللی دوباره از سرگرفته شود. 

براساس اعلام مقامات رسمی، اکنون بیش از یک هزار تن اقلام بشردوستانه برای کمک به فلسطینیان در قبرس انباشته شده است. از زمان تصمیم سازمان آشپزخانه مرکزی جهان، از اول آوریل کمک رسانی‌های دریایی به غزه متوقف شده است. 

نیکوس کریستودولیدوس، رئیس جمهور قبرس در این باره گفت: ما با کشور‌های همکاری کننده در این پروژه در ارتباط هستیم. از این رو، به زودی و پس از تکمیل اقدامات آمریکا در غزه قبرس می‌تواند روند امدادرسانی به این باریکه را از طریق دریا از سر بگیرد. 

آمریکا در نظر دارد برای سهولت در روند امدادرسانی‌های دریایی به غزه، تا اول ماه مِی یک سکوی دریایی موقت برای پهلوگرفتن کشتی‌ها و تخلیه کمک‌های بشردوستانه به این باریکه ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
آفرین به نیکوس کریستودولیدوس
آخرین اخبار