امام جمعه مشهد:

عید بندگی را با تبعیت از سیره اهل بیت(ع) تداوم دهیم

امام جمعه مشهد گفت: امروز در جوار اهل بیت(ع) قرار گرفتیم تا برای تداوم این عید اخلاق و رفتار ما همانند سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) باشد.

احمد علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: بعد از یک ماه عبادت و روزه گرفتن و شب‌ها احیا کردن خداوند امروز را عید قرار داد.

او افزود: در عرصه زندگی هیچ مقام و ثروتی برای ما از عبد خدا بودن بالاتر نیست چرا که وقتی بنده خدا شدیم، خداوند زندگی ما را در دنیا و آخرت تامین می‌کند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: پس از یک ماه بندگی امروز ما عبد خدا شدیم و امروز را خدا برای ما عید قرار داد و باید خاصیت این روز عید را در عرصه زندگی خود حفظ کنیم و اگر در میان همه عملیات زندگی و انجام وظایف و تکالیف فردی، اجتماعی و اقتصادی توانستیم برای خداوند، سهم سنگینی از برنامه‌های روزانه خود داشته باشیم این عبد بودن را حفظ کرده ایم.

علم‌الهدی بیان کرد: اگر چند روزی از عید فطر گذشت و بعد عبد غیر خدا و در نهایت عبد شیطان شدیم این عید بودن چه ثمره‌ای دارد؟ خدایا این عید بودن و عبد و بنده بودن امروز را برای ما حفظ کن.

او تصریح کرد: دیگر خصوصیت عید بودن امروز این است که ما در ردیف ابرار و برگزیدگانی قرار گرفتیم که مصداق آن برگزیدگان در سوره "هل اتی" یعنی اهل بیت پیامبر (ص) عنوان شده است.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: با یک ماه روزه داری، امروز جز ابرار و متقین شدیم و حضور ما در این جمعیت ابرار، عید است.

علم الهدی اظهار کرد: مطابق آنچه در نماز عید فطر می‌خوانیم، این مردم با احیای دین به عنوان سرمایه‌ای برای رسول الله هستند و اگر بناست امروز جامعه ما به عنوان جامعه وابسته به پیامبر باشد نباید در سبک زندگی اجتماعی ما مساله‌ای به نام بی حجابی وجود داشته باشد و این مساله با عظمت و شرافت جامعه رسول الله سازگار نیست.

او افزود: نهی از منکر نباید با یک برخورد متظاهرانه و به شکل ۲ قطبی کردن جامعه در آید، کیفیت امر به معروف در این خصوص نباید به شکل درگیری و تنفر بین ۲ گروه از اقشار جامعه شکل بگیرد بلکه باید با یک شیوه صحیح اجتماعی حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار