توضیح مقام اتحادیه اروپا درباره خروج «ابر آروان» از فهرست تحریم

یک مقام اتحادیه اروپا درباره خروج شرکت ایرانی «ابر آروان» (آروان‌کلاد») از فهرست تحریم‌های این اتحادیه توضیحاتی ارائه کرد.

اتحادیه اروپا در اطلاعیه‌ای تأیید کرده نام شرکت «ابر آروان» از فهرست نهاد‌ها و افراد تحت تحریم این اتحادیه حذف شده است.

اتحادیه اروپا در همین اطلاعیه همچنین اعلام کرده تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران به موجب تصمیم شورای اروپا در سال ۲۰۱۱ را تا ۱۳ آوریل ۲۰۲۵ تمدید کرده است. 
در این اطلاعیه اشاره‌ای به دلیل خروج نام شرکت ابر آروان از فهرست تحریم‌ها نشده، اما یک مقام اتحادیه اروپا که خواسته نامش فاش نشود به شرط عدم افشای نام به رادیو آزاد اروپا گفت: «اعضای این اتحادیه در جریان بررسی‌های متدوال نظام تحریم‌ها به توافق رسیدند که دلایل حفظ نام آروان‌کلاد در این فهرست دیگر وجود ندارند.»

این مقام اروپایی گفت که تصمیم مذکور بر مبنای ارزیابی‌ها و بررسی‌های محرمانه‌ای که در نهاد‌های مرتبط شورای اروپا انجام می‌شوند اتخاذ شده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ این شرکت ایرانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده‌اند. واشنگتن گفته قصد خارج کردن آن از فهرست تحریم‌ها را ندارد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری روز گذشته با تکرار ادعا‌ها گفت که این شرکت کماکان در فهرست تحریم‌ها باقی باقی خواهد ماند.

ابرآروان در بیانیه‌ای اعلام کرده که رفع تحریم این شرکت در پی شکایت و «ارائه مستندات فنی و حقوقی به دیوان دادگستری اروپا» صورت گرفته است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
متاسفم
آخرین اخبار