عربستان اسرائیل را بدون راه حل دو دولت به رسمیت نمی‌شناسد

سفیر عربستان سعودی در واشنگتن در مصاحبه‌ای اعلام کرد که عربستان اسرائیل را بدون راه حل دو دولت به رسمیت نمی‌شناسد.

سفیر عربستان سعودی در واشنگتن به نیویورک تایمز گفت که ریاض در موضع خود در قبال اسرائیل استوار است و تنها پس از اتخاذ یک مسیر برگشت ناپذیر به سوی راه حل دو دولتی، اسرائیل را به رسمیت خواهد شناخت.

شاهزاده ریما بنت بندر آل سعود در مصاحبه با این نشریه آمریکایی افزود: «ریاض هیچ توافقی را بدون تعهدات ملموس که در خدمت آرمان فلسطین باشد، امضاء نخواهد کرد». وی تاکید کرد که راه حل دو دولتی باید نهایی، شفاف و در یک چارچوب زمانی مشخص باشد. برقراری روابط با اسرائیل هنوز در دسترس است، اما مستلزم تعهد به ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی است.

شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی اخیرا گفته است که راه حل دو دولتی تنها راه برقراری امنیت منطقه است. به گزارش شبکه تلویزیونی الشرق عربستان سعودی، وی خاطرنشان کرد که زمان آن فرا رسیده است که همه تلاش‌ها را به سمت راه حل دو دولت متمرکز کنیم.

مذاکرات مربوط به عادی‌سازی مناسبات عربستان و رژیم صهیونیستی در پی حمله ۷ اکتبر متوقف شد، اما رایزنی‌ها در ماه‌های اخیر از سر گرفته شده است. به عنوان بخشی از یک قرارداد سازش، عربستان سعودی می‌خواهد پیمان دفاعی متقابل را با واشنگتن ببندد و از برنامه هسته‌ای مدنی خود حمایت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۱:۵۷ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
از کشور و ملت عربستان سعودی که با تشکیل گروههای انتحاری نقش عمده ای در نابودی زیرساخت های دو کشور عرب عراق و سوریه جانفشانی ها کردن انتظار می رفت غیرت عربی خود را که در پشت دروازه های شهر تاریخی تیسفون و در جنگ قادسیه جا گذاشتن قدری تامل کرده و قدری هم به شرافت عربی خود پای بند باشد
آخرین اخبار