پیشنهاد رژیم صهیونیستی هیچ یک از خواسته‌های فلسطینیان را برآورده نمی‌کند

مقامات حماس اعلام کردند پیشنهاد آتش بسی که رژیم صهیونیستی ارائه کرده، به هیچ وجه خواسته‌های فلسطینیان را در نظر نگرفته است.

حماس اوایل سه‌شنبه اعلام کرد که پیشنهاد رژیم صهیونیستی از میانجی‌های قطری و مصری هیچ یک از خواسته‌های فلسطینی‌ها را برآورده نمی‌کند.

براساس گزارش رویترز، با این حال این جنبش در بیانیه‌ای اضافه کرد که این پیشنهاد را مطالعه و پاسخ خود را به میانجی‌ها ارائه خواهد کرد، با این وجود موضع رژیم صهیونیسیتی را  ناسازگار توصیف کرد.

یکی از رهبران حماس روز دوشنبه به رویترز گفت که جنبش فلسطینی پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس را که در جریان مذاکرات قاهره مطرح شده بود، رد کرد. زیرا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تعیین تاریخی برای تهاجم به رفح، آخرین پناهگاه فلسطینی‌های آواره در این باریکه خبر داد.

رژیم صهیونیستی و حماس روز یکشنبه دو هیات را برای شرکت در مذاکرات با میانجیگری دوحه و قاهره و همچنین ویلیام برنز، مدیر سیا به مصر اعزام کردند. مشارکت برنز در مذاکرات نشان‌دهنده دخالت آمریکا در مذاکرات است.

با این حال، علی برکت، یکی از رهبران حماس اعلام کرد که حماس شرایط آتش بس پیشنهادی توسط دشمن صهیونیستی در قاهره را رد می‌کند. یکی دیگر از رهبران جنبش پیشتر به رویترز گفته بود که هیچ پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده است.

یکی دیگر از مقامات حماس که خواستار عدم انتشار نام خود شده بود، افزود:  هیچ تغییری در مواضع اشغالگران وجود ندارد و بنابراین هیچ چیز جدیدی در مذاکرات قاهره وجود ندارد و تاکنون پیشرفتی حاصل نشده است. 

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مایل است به توافقی مبادله اسیران دست یابد که بر اساس آن تعدادی از اسرای فلسطینی را که در زندان‌هایش در قبال آزادی اسیران بازداشت شده در غزه آزاد می‌شوند، آزاد می‌کند، اما این رژیم آماده پایان دادن به حمله نظامی قبل از تهاجم به رفح نیست. 

حماس خواهان هرگونه توافقی برای تضمین پایان حمله نظامی رژیم صهیونیستی، خروج نیرو‌های اشغالگر از غزه و اجازه بازگشت آوارگان به خانه‌های خود در سراسر غزه است. با این وجود صهیونیست‌ها بارها اعلام کردند این خواسته‌های حماس قابل قبول نیست.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار