۶ ماه جنگ در غزه، جان و مال فلسطینی‌ها زیر بمباران صهیونیست‌ها

با ورود جنگ غزه به هفتمین ماه، خبرگزاری الجزیره در گزارشی میزان خسارات جانی و مالی فلسطینیان را اعلام کرد.

تارنمای الجزیره ارقامی را ارائه کرد که نشان دهنده میزان ویرانی‌های وارده بر غزه در نتیجه جنگ و نسل کشی است که رژیم صهیونیستی برای هفتمین ماه متوالی علیه باریکه محاصره شده به راه انداخته است.

و این در حالی است که تعداد شهدای فلسطینی تاکنون از مرز ۳۳۰۰۰ نفر فراتر رفته است، و هزاران نفر همچنان زیر آوار مفقود هستند، زیرا هیچ فردی نتوانست اجساد آنها را پیدا کند. به نوشته این وب سایت، کودکان و زنان بیشترین تعداد شهدا را تشکیل می‌دهند و ارقام نشان می‌دهد که بیش از ۱۳۸۰۰ کودک در جنایات روزانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه شهید شده اند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد موسوم به یونیسف تخمین می‌زند که اکنون ۱۷۰۰۰ کودک فلسطینی از والدین خود جدا شده اند. تعداد مجروحان از ۷۵۸۱۵ نفر فراتر رفت و هلال احمر فلسطین می‌گوید حدود ۱۰۰۰ کودک یک یا هر دو پای خود را از دست داده اند.

بمباران و گرسنگی

با توجه به ادامه بمباران و محاصره که از هر سو به نوار غزه تحمیل شد، قحطی گریبان ساکنان این باریکه به ویژه در شمال را گرفت. بر اساس گزارشی که در وب سایت الجزیره منتشر شده است، حدود ۲.۲ میلیون نفر از مردم غزه با قحطی روبرو هستند. الجزیره افزود: بسیاری از نوزادان و کودکان به ویژه در شمال غزه به دلیل خشکسالی و سوء تغذیه جان خود را از دست داده اند، در حالی که اسرائیل همچنان از رسیدن تیم‌های امدادی جلوگیری می‌کند.

هفته گذشته، رژیم صهیونیستی ۷ خارجی را که به عنوان بخشی از تیم آشپزخانه مرکزی جهانی که در مأموریت‌های بشردوستانه بودند را کشت و باعث غوغای جهانی علیه نیرو‌های اشغالگر شد.

گرسنگی در غزه

اسرائیل همچنین ۸۰ درصد از جمعیت غزه را مجبور به مهاجرت به جنوب کرد، یعنی حدود ۱.۹ میلیون نفر در مدارس و بیمارستان‌ها زندگی می‌کنند. حدود ۱.۵ میلیون آواره در شهر رفح در نزدیکی مصر تجمع کرده‌اند و این رژیم هر روز اعلام می‌کند به این شهر حمله خواهد کرد. این درحالی است که هشدار‌های بین‌المللی نسبت به انجام این حمله وجود دارد.

تخریب سیستماتیک

الجزیره گزارش داد که حدود ۶۲ درصد از ساختمان‌های غزه بر اثر بمباران تخریب شده است که معادل ۲۹۰۸۲۰ خانه است. بانک جهانی و سازمان ملل خسارات وارده به زیرساخت‌های غزه را حدود ۱۸.۵ میلیارد دلار تخمین می‌زنند، زیرا بمباران ۲۶ میلیون تن آوار برجای گذاشته است. اما خسارات گسترده در خان یونس در جنوب غزه بود، جایی که حملات زمینی و هوایی ارتش صهیونیستی هزاران خانه و زیرساخت را ویران کرد. صهیونیست‌ها همچنین از هر ۱۰ مدرسه ۸ مدرسه را ویران کردند و باعث شدند بیش از ۳۲۵۰۰۰ دانش آموز دیگر قادر به ورود به مدرسه نباشند.

از سویی دیگر ارتش اشغالگر بر تخریب بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی محافظت شده توسط قوانین بین المللی متمرکز و مدعی شد که حماس از آنها به عنوان ستادی برای هماهنگی عملیات خود استفاده می‌کند. ارقام منتشر شده، نشان می‌دهد که ۱۰ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان همچنان در حال خدمت هستند، اما به دلیل تعداد زیاد قربانیان و کمبود توانمندی‌های انسانی و پزشکی، قادر به ارائه خدمات به همه نیستند.

هدف قرار دادن خبرنگاران

رژیم صهیونیستی پس از دو هفته محاصره کامل مجتمع پزشکی الشفا را به طور کامل منهدم و ۴۰۰ غیرنظامی از جمله پزشکان و پرسنل بهداشتی را در داخل آن اعدام کرد. مراکز بهداشتی از کمبود عمده تجهیزات و دارو رنج می‌برند که با توجه به ادامه بمباران ها، ویرانی ها، شیوع بیماری‌ها، قحطی و مسدود شدن دسترسی به امدادرسانی لازم تعداد شهدا را افزایش می‌دهد.

حمله به خبرنگاران

به گفته منابع دولتی غزه، جنگ غزه خونین‌ترین جنگ در تاریخ معاصر برای جامعه خبر است، کمیته حفاظت از خبرنگاران می‌گوید که تعداد شهدا به ۹۰ خبرنگار رسیده است اما رسانه ها آمار شهدا را حدود ۱۴۰ خبرنگار روایت می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون عامل بی ثباتى منطقه و جهان است.
اروپا جنایتکار از سال 1945 تاکنون عامل بی ثباتى منطقه و جهان است.
هیچ انسانی در مقابل حمله ارتش اسرائیل و با حمایت همه جانبه آمریکا و مزدورانشان به مردم غره ساکت نمی‌نشیند.

شمار شهدای غزه به 38 هزار و 729 نفر رسید به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل، آمریکا، انگلیس و فرانسه است و هم ناتوانی، کوتاهی و سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
لعنت به مسبب شروع جنگ در فلسطین ، یمن ، سوریه ، لبنان و...
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۲:۳۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : مسسبش صهیونیستها بودند لطفاً چرت پرت پراکنی بی خردانه احمقانه سطحی نگری نکنید اولاً طرح نقشه حمله گسترده همه جانبه به نوار غزه که در آن مقاومت اسلامی حماس القسام حضور داشته دارند از قبل از عملیات سیف الاسلام قبل از عملیات طوفان الاقصی توسط ژنرالهای ارتش صهیونیستی کشیده شده بود ثانیاً ۷۵ سال اندی است که رژیم صهیونیستی به اشکال مختلف مردم فلسطین را مورد اذیت آزار تجاوزات مختلف شکنجه های مختلف تحقیرهای خار ذلیل کننده نژاده پرستانه خود قرار داده است ثالثا این نقشه و طراحی حمله به غزه و رفح از قبل ریخته و کشیده طراحی شده بوده برای چندین اهداف صهیونیستی یکیش نابودی مقاومت اسلامی حماس القسام و دیگریش کشف نابودی تونل‌های زیرزمینی مقاومت حماس القسام و دیگریش اشغال کامل نوار غزه و رفح و کوچاندن مردم غزه و رفح به پشت مرزها تا به سرزمینهای اشغالی خود با افزایش جمعیتشان بی افزایند و خطر مقاومت حماس القسام را برای همیشه از رژیم صهیونیستی دور نابودشان کنند و حتی اگر این عملیات طوفان الاقصی رخ نمی داد مطمئن باشید که حمله گسترده به غزه کلید خورده بود و داشتند سیاست با اذیت آزار شکنجه ضرب شتم بگیر ببند کشتن مردم فلسطین و تحریم‌های مردم غزه و تحت فشارهای مختلف قرارشان داده بودند و در محاصره فشار مختلف غزه را قرار داده بودند از قبل عملیات طوفان الاقصی که مقاومت اسلامی حماس القسام را تحریک می کردند که حمله انتقام جویانه را بر علیه رژیم منحوس خبیث جنایتکار اشغالگر صهیونیستی شروع کند تا به جهانیان بگویند دیدیت که حماس القسام بر مردم اسراییل از هیچ جا بی خبر و ارتش صهیونیستی که خبر نداشتند حمله کردند و الان ما حق دفاع از خود داریم و به این ترتیب بود که غزه را به ویرانه تبدیلش کردند صدها هزار نفر از مردم غزه را کشتند مجروح قطع عضو کردند و میلیونها نفر را آوره بی خانمان کردند و صدها هزار نفر کودک نوجوان غزه را کشتند یتیمشان کردند و الان هم قصد حتمی حمله به رفح را دارند تا قتل عامشان کنند به پشت مرزها بکوچانندشان و کاملا نوار غزه رفح را مال خودشان کنند پاکسازی تثبیتش کنند شروع کنند به شهرک سازی برای صهیونیستها . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااد حالا برو دو تا روشن شید . والسلام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
خودتون شروع کردید.
حماس شروع کرد.
الان کی باید جواب این سوال رو بده؟
Pakistan
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
اگر يك تجاوزگر قلدر به ناموست تجاوز كند و اين تجاوزگر تهديد كند؛ اگر به او دست بزنيد خانه ات را بر سرت خراب خواهد كرد. آيا در اين صورت شما ناموست را به او مي سپاري و فقط تماشا مي كني؟
آخرین اخبار