رشد ۱۰۰ درصدی صدور مجوز اقامتگاه‌های بوم‌گردی

صدور موافقت‌نامه اصولی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در چهارمحال و بختیاری با رشد ۱۰۰ درصدی همراه است.

علیرضا جیلان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: زیرساخت‌ها، شرایط مناسب و هماهنگی‌های لازم برای میزبانی شایسته استان از گردشگران و مسافران در تعطیلات عید فطر فراهم شده است.

وی افزود: اگرچه در نوروز امسال به واسطه ماه مبارک رمضان از یک سو و همچنین شرایط نامساعد جوی از سوی دیگر با کاهش اقامت گردشگران به استان روبرو بودیم، اما پیش‌بینی می‌شود با گرم‌تر شدن هوای استان در تعطیلات عید فطر جمعیت قابل توجهی از گردشگران وارد استان شوند.


بیشتر بخوانید


جیلان ادامه داد: در همین راستا هماهنگی‌های لازم با ۲۷ دستگاه خدمات‌رسان در استان در قالب ستاد خدمات سفر انجام شده و از نظر کشیک اصناف، باز بودن تمامی موزه‌ها و مقاصد گردشگری استان، تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم استان و گردشگران و ارائه خدماتی در حوزه سلامت و امداد و نجات پیش‌بینی‌ها لازم صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: هماهنگی لازم برای نظافت ورودی‌های شهر‌ها و روستای استان انجام شده است و علاوه‌بر آن با هماهنگی با رسانه ملی مقرر شد تا جاذبه‌های گردشگری استان در شبکه‌های استانی و همچنین در رسانه‌های کشور‌های همسایه پخش شود.

جیلان با اشاره به فعال بودن ۷۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان، از رشد ۱۰۰ درصدی صدور موافقت‌نامه اصولی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان طی پارسال خبر داد و گفت: پارسال ۸۰ مورد مجوز موافقت اصولی در استان صادر شد و در کنار آن در نیمه نخست امسال سه هتل در حال احداث در استان به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار