کمک ۳۰ میلیارد ریالی خیرین ایلامی در جشن گلریزان

۳۰ میلیارد ریال در روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان در جشن گلریزان به همت ستاد دیه استان ایلام برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد.

رئیس ستاد دیه استان ایلام اظهار داشت: در سال گذشته ۱۵۵ زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین از زندان آزاد شدند.
 
بابایی افزود: پذیرش اعسار زندانیان توسط مراجع قضایی و گذشت شکات با تلاش مددکاران نیز باعث شد جمع کثیری از زندانیان جرائم غیر عمد به آغوش خانواده‌های خود برگردند.
 
رییس کل دادگستری استان ایلام همچنین در این مراسم با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی استان و بهبود فرایند خدمت به مردم، مطرح کرد: ۴۵ درصد از پرونده‌های قضایی که به شورا‌های حل و اختلاف ارجاع داده می‌شوند به صلح و سازش ختم می‌شود و در این راستا تلاش و همت هیئت‌های صلح و سازش و ریش سفیدان ستودنی است.
 
علیمحمدی با اشاره به استفاده از ظرفیت هیئت‌های صلح استان عنوان کرد: ۷۰۰ نفر صلح یار در سطح استان فعال بوده و با تلاش این عزیزان ۲۸ میلیارد تومان از شاکیان رضایت گرفته شده است.
 
وی به پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون جهت آزادی زندانیان اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۷۸ میلیارد تومان نیز تقسیط محکومیت انجام گرفته است.
 
علی‌محمدی با بیان اینکه ۲۱۹ میلیارد جهت آزادی زندانیان پرداخت شده است مطرح کرد: برخی از خانواده‌ها در این اوضاع سخت اقتصادی درآستانه فروپاشی هستند و کمک‌های خیرخواهانه می‌تواند از این فروپاشی جلوگیری کرده و زمینه آزادی زندانیان غیر عمد را فراهم نماید.
 
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: بر اساس احادیث اگر کسی می‌خواهد گناهان کبیره اش بخشیده شود باید به فرد مظلوم کمک کند و تسلی افراد غمگین و گرفتار از کفاره‌های گناهان کبیره است.

برچسب ها: نیازمندان ، زندانیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.