مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام:

۵۰۰ هزار زائر در اماکن مذهبی ایلام حضور یافتند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: ۵۰۰ هزار زائر در ایام تعطیلات نوروزی امسال در اماکن مذهبی این استان حضور یافتند.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام اظهار کرد: خوشبختانه امسال مسافران نوروزی استقبال بی نظیری از بقاع متبرکه و حرم مطهر امامزادگان این استان داشته اند.

وی ادامه داد: امامزاده علی صالح (ع) به عنوان شاخص‌ترین بقعه متبرکه و قطب فرهنگی این استان، بیشترین آمار حضور زائر و گردشگر نوروزی را به خود اختصاص داده است.

وی از اسکان ۱۵۰هزار نفر در زائر سرا‌ها و ۲۵هزار نفر در کمپ‌های موقت در جوار زیارتگاه‌های این استان در تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام اضافه کرد: با اجرای طرح آرامش بهاری و ویژه برنامه‌های دینی و مذهبی در ایام تعطیلات نوروزی در بقاع و امامزادگان این استان، زمینه حضور پررنگ و بی نظیر میهمانان و مسافران نوروزی به این اماکن متبرکه فراهم شده است.

وی بیان کرد: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و آرامش زائران در جوار امامزادگان، اجرای طرح آرامش بهاری فرصت مناسبی است تا اولویت اصلی سفر مسافران نوروزی، زیارت بقاع و امامزادگان قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، برگزاری افطاری ساده، مراسم لیالی قدر و برپایی خیمه‌های معرفت در جوار بقاع و امامزادگان این استان را از دیگر برنامه‌های طرح مذکور عنوان کرد.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه، توزیع محصولات فرهنگی، غرفه مشاوره و پاسخ گویی به مسائل شرعی، غرفه کودکان و نوجوان در این خیمه‌ها اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.