کتیبه‌های گنجنامه و غارعلیصدر پربازدیدترین اماکن گردشگری در ایام نوروز

کتیبه‌های گنجنامه با ۷۱ هزار و ۸۴۰ و غارعلیصدر با ۶۹ هزار و ۴۵۶ گردشگر، پربازدیدترین جاذبه استان همدان در نوروز ۱۴۰۳ را به نام خود ثبت کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت:   از ۲۶ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال ۸۳۶ هزار و ۵۵۵ گردشگر از موزه‌ها، بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند.

معصوم علیزاده، توسعه زیرساخت‌های گردشگری را اولویت کاری این اداره کل در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: آمار گردشگران خارجی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی این استان در این مدت ۱۴۱ نفر ثبت شده است.

او گفت: در شهرستان همدان کتیبه‌های گنجنامه ۷۱ هزار و ۸۴۰ بازدید، سایت موزه میدان امام خمینی ۵۸ هزار و ۳۹۹ بازدید، تپه عباس آباد ۵۴ هزار و ۲۹ بازدید و آرامگاه بوعلی ۳۷ هزار و ۲۶۶ بازدید (۳۳ نفر خارجی) را به خود اختصاص داده است.

معصوم علیزاده گفت: ۳۵ هزار و ۹۳۰ بازدید از شیرسنگی، ۲۹ هزار و ۹۶۳ بازدید از آرامگاه باباطاهر (۶ گردشگر خارجی)، ۲۷ هزار و ۸۰۷ بازدید از مجتمع تفریحی و توریستی تله کابین گنجنامه، ۱۹ هزار و ۶۶۶ بازدید از تپه هگمتانه (۲۷ گردشگر خارجی) در این مدت ثبت شده است.

او گفت: بازار تاریخی همدان ۱۸ هزار و ۴۰۰ بازدید، شهر بازی رنگین کمان ۱۷ هزار و ۱۰۰ بازدید، موزه دفاع مقدس ۱۶ هزار و ۴۳۰ بازدید، امامزاده محسن (امامزاده کوه) ۱۵ هزار و ۱۵۰ بازدید، مسجد جامع همدان ۹ هزار و ۶۷۰ بازدید، موزه تاریخ طبیعی هفت هزار و ۶۶۷ بازدید، روستای هدف گردشگری ورکانه ۶ هزار و ۳۴۶ بازدید، گنبد علویان چهار هزار و ۱۰۳ بازدید(۲ گردشگر خارجی) را به خود اختصاص داد.

برچسب ها: گردشگری ، ایام نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.