مدیر کل سرمایه گذاری استانداری بوشهر:

۱۱ میلیارد دلار کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

حیدریه گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۰ میلیون تن کالا به ارزش ۱۱ میلیارد دلار از گمرکات بوشهر صادر شده است.

ضرغام حیدریه در نشست مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری استان بوشهر در راستای تحقق شعار سال اهتمام جدی دارد.

وی افزود: تسهیل صادرات کالا و حمایت از تولیدکنندگان استان در دستور کار قرار دارد و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیر کل اشتغال و سرمایه گذاری استانداری بوشهر با اشاره به عملکرد حوزه اقتصادی و تولیدی استان و برآیند صادراتی آن در یکسال اخیر خاطر نشان کرد: میزان صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر از لحاظ وزنی بیش از ۱۱ درصد افزایش داشته است.

حیدریه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۰ میلیون تن کالا به ارزش ۱۱ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.

علی سلیمانی مدیر کل گمرکات استان بوشهر نیز گفت: پتروشیمی و میعانات گازی و آبزیان و معادن از مهم‌ترین کالا‌های صادراتی استان بوشهر در یکسال اخیر هستند.

ناظر گمرکات و مدیر کل گمرک استان بوشهر ابراز داشت: کالا‌های تولیدی استان بوشهر به ۵۷ کشور جهان صادر شده که چین، امارات متحده عربی و هند و ترکیه در صدر مقاصد هدف هستند و کشور‌های پاکستان، آفریقای جنوبی، سریلانکا، قطر، افغانستان و برزیل نیز در رده‌های بعدی ایستاده اند.

سلیمانی گفت: در یکسال اخیر درآمد‌های گمرکی استان بوشهر بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان بوده است که حدود ۱۳۵.۳ درصد نسبت به سال قبل‌تر افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و اعتلای حوزه گمرکی استان بهره می‌بریم و امیدوارم در سال " جهش تولید با مشارکت مردم" به اهداف مورد نظر برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.