هدفگذاری برای انسداد ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز

رئیس گروه احیاء و تعادل بخشی دشت‌های شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از هدفگذاری برای انسداد ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان طی امسال خبر داد.

ایوب ذائبی رئیس گروه احیاء و تعادل بخشی دشت‌های شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اقداماتی که سال گذشته برای مقابله با چاه‌های غیرمجاز انجام شد، گفت : سال گذشته ۳۹۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه مسدود شد که صرفه‌جویی نزدیک به ۱۵ میلیون مترمکعبی آب را به همراه داشت.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۲۰۷ حلقه چاه مجاور منابع تامین آب شرب شهر کرمانشاه و ۱۸۹ حلقه چاه در سایر شهرستان‌های استان واقع بود.

رئیس گروه احیاء و تعادل بخشی دشت‌های شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته برخورد با چاه‌های غیرمجاز مجاور منابع تامین آب شرب با جدیت دنبال شد، خاطرنشان کرد: برداشت از این چاه‌های غیرمجاز بر دبی منابع تامین آب شرب اثرگذار بود.

ذائبی از افزایش انسداد چاه‌غیرمجاز در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن یاد کرد و افزود: سال ۱۴۰۱ در سطح استان کرمانشاه ۳۲۳حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شد.

به گفته این مسئول، تاکنون در مجموع بالغ بر ۵۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه پُر و مسدود شده است.

وی درباره برنامه امسال برای برخورد با چاه‌های غیرمجاز نیز یادآور شد: در صورت تخصیص اعتبار و همکاری سایر دستگاه‌ها، پیش‌بینی می‌شود امسال نیز بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر شود.

رئیس گروه احیاء و تعادل بخشی دشت‌های شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه اولویت امسال برخورد با چاه‌های غیرمجاز را نیز عمدتا چاه‌های مجاور منابع تامین آب شرب و دشت‌هایی که وضعیت منابع آب زیرزمینی آنها نامناسب است، اعلام کرد .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار