لفاظی‌های نخست‌وزیر صهیونیستی درباره جنگ غزه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پوشاندن شکست‌های ۶ ماه گذشته خود در غزه، ادعا کرد صهیونیست‌ها پیروزی‌های بزرگی را در غزه بدست آوردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه پایان جنگ در نوار غزه را مشروط به آزادی اسرای صهیونیست  کرد.

براساس گزارش القدس العربی، این در یک سخنرانی تلویزیونی که توسط حساب رسمی وی در پلترم X در ابتدای جلسه کابینه صهیونیستی بیان شد، پخش شد.

نتانیاهو ادعا کرد: امروز شش ماه از آغاز جنگ را جشن می‌گیریم. دستاورد‌های جنگ بسیار عالی است ما ۱۹ گردان از ۲۴ گردان حماس از جمله رهبران ارشد را از بین بردیم.

 او در ادامه ادعا کرد که تعداد زیادی از نیروهای حماس را کشته، زخمی یا دستگیر کرده است. ادعاهای نخست‌وزیر شکست خورده رژیم صهیونیستی در اینجا تمام نشده و او افزود: ما بیمارستان الشفا (در شهر غزه) و بسیاری از مکان‌های دیگر را پاکسازی کردیم، مکان‌های تولید موشک، سلاح و مهمات را منهدم کردیم و به تخریب سیستماتیک تونل‌های زیرزمینی ادامه می‌دهیم. 

نتانیاهو با اشاره به کشته شدن ۶۰۴ افسر و سرباز صهیونیست از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر مدعی شد: ما یک قدم تا پیروزی فاصله داریم، اما بهایی که پرداختیم دردناک و دلخراش است. حماس همچنان ۱۳۳ نفر از اسرا را در اختیار دارد و تاکنون ۱۲۳ نفر از آنان را بازگردانده ایم و متعهد هستیم که همه آنها را به خانه هایشان بازگردانیم.

نتانیاهو گفت: من به جامعه بین المللی روشن کردم که بدون بازگشت اسرا آتش بس برقرار نخواهد شد و این سیاست دولت اسرائیل است و من از این واقعیت استقبال می‌کنم که دولت (رئیس جمهور آمریکا) بایدن چند روز پیش به صراحت گفت که این موضع او نیز باقی است.

نتانیاهو مدعی شد این رژیم آماده دستیابی به توافق است، اما آماده تسلیم نیست. در همین راستا او خواستار فشار بین‌المللی بر جنبش حماس شد.

 بر اساس آنچه که کانال خبری قاهره به نقل از منابع بلندپایه مصری در روز شنبه گزارش داد، ادعاهای نتانیاهو همزمان با از سرگیری مذاکرات آتش بس بین تل آویو و حماس در قاهره است.

این ادعاها نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درحالی بیان می‌شود که ارتش صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود در غزه با یورش به بیمارستان الشفا به غیرنظامیان حمله و به زنان پناه گرفته در این بیمارستان تجاوز کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار