آغاز طرح آمایش سرزمینی ورزش در چهارمحال و بختیاری

معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح آمایش سرزمینی ورزش آغاز شده است بنابراین دستگاه‌های اجرایی استان در ارائه اطلاعات ورزشی خود همکاری داشته باشند.

عبدالله جهانبخشی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان از جمله شهرداری‌ها، ادارات کل راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های متولی در ارائه اطلاعات ورزشی خود همکاری لازم را داشته باشند تا اجرای این طرح به نحو ممکن اجرایی شود.

وی افزود: با اجرای این طرح، ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و استعداد‌های ورزشی هر منطقه شناسایی و احصاء می‌شود تا براساس این ظرفیت‌ها بتوان برای ورزش استان برنامه‌ریزی کرد.

به گفته جهانبخشی، در این طرح اطلاعات ورزشی موجود در مناطق مختلف استان در سامانه بارگذاری و ثبت می‌شود تا بتوان در حوزه ورزش بنیادی، پرورشی، همگانی و قهرمانی استان بر اساس زیرساخت‌ها و آمار قهرمانان، داوران، مربیان و ورزشکاران سازمان یافته برنامه‌ریزی کرد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ورزشکاران استان در ۵۰ رشته ورزشی فعالیت دارند که برخی از رشته‌های ورزشی از جمله اسکواش، هاکی، گلف امکانات و زیرساخت‌های ورزشی ندارد و با اجرای این طرح ورزش قهرمانی بر اساس زیرساخت‌های موجود، ظرفیت و استعداد‌های ورزشی در استان انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


جهانبخشی اظهار داشت: براساس آمار و سوابق موجود از گذشته در استان رشته‌های ورزشی از جمله قایقرانی، دو و میدانی، بستکبال، والیبال هندبال، وزنه‌برداری، کشتی، رشته‌های رزمی و باستانی جایگاه خاص دارد و ورزشکاران در این رشته‌ها دارای مقام ملی و جهانی هستند.

وی تصریح کرد: در طرح آمایش سرزمینی ورزش، ضرورت تجمیع و استفاده بهینه از امکانات، ظرفیت‌ها و اماکن ورزشی سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف به منظور افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در بودجه و اعتبارات کشور در نظر گرفته شده تا از هدر رفت و تضییع بودجه در ورزش جلوگیری و اسباب یک تحول اساسی در ورزش قهرمانی فراهم شود.

جهانبخشی ادامه داد: هم‌اکنون در استان ۵۰ هزار و ۳۷۴ ورزشکار سازمان یافته که بیمه ورزشی دارند، ثبت شده که از این تعداد پارسال نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ ورزشکار در بخش قهرمانی در سطوح مختلف کشوری، ملی و بین‌المللی فعالیت داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار