استاندار گیلان خبر داد؛

سفر رئیس جمهور به گیلان در روز‌های آینده

استاندار گیلان گفت: راه‌آهن رشت - کاسپین در روز‌های آینده و با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در نشست تخصصی با اساتید دانشگاه‌های استان در مصلای امام خمینی (ره) رشت با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه زیرساخت گفت: کار‌های دولت در حوزه زیرساخت بسیار خوب بوده است و حتی مقام معظم رهبری از این اقدامات تقدیر کردند به طوری که در گیلان ۸ کیلومتر آزادراه منجیل رودبار، پل غیرهمسطح میدان گیل، پل کابلی آستانه اشرفیه افتتاح و راه‌آهن رشت - کاسپین در روز‌های آینده و با حضور رئیس جمهور آماده بهره‌برداری است.

او با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گیلان ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود، افزود: از این میزان بودجه، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن صرف تکمیل ۲ پروژه عظیم در استان از جمله ۸ کیلومتر آزادراه منجیل رودبار و راه‌آهن رشت - کاسپین شده است.

استاندار گیلان با اشاره به تحقق ۵۸ درصدی بودجه سال ۱۴۰۲ افزود: این آمار در ۲ سال قبل ۴۳ درصد بود که نشان می‌دهد نگاه دولت واقعی سازی بودجه و تحقق کامل آن است.

عباسی از احیای ۲۵۰ واحد تولیدی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: با راه اندازی دوباره این واحد‌های نیمه فعال و راکد، فرصت‌های شغلی بسیاری در استان ایجاد شد.

او همچنین با تأکید بر لزوم توجه به تحقق شعار سال انتخابی توسط مقام معظم رهبری در گیلان تصریح کرد: شعار سال در راستای برنامه راهبردی نظام مقدس جمهوری است از این رو برای اجرای این فرمان از همه توانمندی، استعداد‌ها به ویژه استعداد نیروی استانی استفاده خواهیم کرد.

نشست تخصصی استاندار گیلان با اساتید دانشگاه‌

استاندار گیلان توسعه اقتصادی را مهمترین رکن برنامه هفتم توسعه دانست و گفت: در برنامه پنجم و ششم، تنها ۳۵ درصد از طرح‌ها اجرایی شد، اما برای برطرف شدن مشکلات موجود اقتصادی در کشور دولت تلاش می‌کند تا ۸ درصد رشد اقتصادی در برنامه هفتم توسعه را اجرایی کند.

عباسی با بیان اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به مردمی‌سازی در امور مختلف دارد، افزود: برای تحقق شعار سال در گیلان به مشارکت همه نخبگان نیاز داریم.

نشست تخصصی استاندار گیلان با اساتید دانشگاه‌

او با تأکید بر لزوم شناسایی موانع در بخش اقتصاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: در اتاق‌های اندیشه ورز از ظرفیت جامعه علمی استفاده کردیم که تداوم این نشست‌ها می‌تواند با استفاده از روش‌های نوین و علمی در بخش کشاورزی موفق‌تر عمل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۳
بیاد ان زبالهای اطراف گیلان ببینه