اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی

مدیرکل کتابخانه‌های‌عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به ۲۳ مصوبه با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال در سفر‌های شهرستانی مسئولان استان برای توسعه کتابخانه‌ها گفت: این طرح‌ها در ۱۲ شهر اجرایی می‌شود.

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های‌عمومی آذربایجان‌غربی در حاشیه جلسه بررسی و جمع‌بندی روند اجرایی طرح‌های مصوب سفر‌های شهرستانی مسئولان استان در حوزه کتابخانه‌های عمومی گفت: این شهرستان‌ها شامل ارومیه، میاندوآب، تکاب، بوکان، ماکو، اشنویه، سردشت، خوی، مهاباد، پلدشت، شوط و چایپاره هستند.

وی اضافه کرد: با اجرایی‌شدن این مصوبات حدود ۸ هزار مترمربع به فضای کتابخانه‌ای در استان اضافه می‌شود که منجر به ارتقای سرانه فضای کتابخانه‌های‌عمومی در آذربایجان‌غربی خواهد شد.

معصومی ادامه داد: با اقدامات انجام شده و همکاری فرمانداری‌ها، شهرداری ها، راه و شهرسازی و سایر ارگان‌های دست‌اندرکار، از مجموع ۱۶ طرح احداثی، مطالعات و روند اجرایی ۸ طرح توسط دستگاه مجری آغاز شده و در صورت تخصیص کامل اعتبار، به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های‌عمومی آذربایجان‌غربی با قدردانی از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی برای بازسازی کتابخانه ابن سینای سردشت، افزود: برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام علامه‌دهخدای میاندوآب با پیشرفت ۹۵ درصدی و نالوس سردشت با پیشرفت ۴۰ درصدی نیازمند تخصیص کامل اعتبار هستیم.

معصومی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به ابنیه فرهنگی خواستار تخصیص اعتبار مناسب برای تخریب و بازسازی ساختمان قدیمی کتابخانه علامه‌طباطبایی ارومیه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.