استقرار پاسگاه کنترل کوچ در زمان‌کهریز سمیرم

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم گفت: پاسگاه کنترل کوچ زمان‌کهریز در مراتع شهرستان سمیرم استقرار پیدا کرد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم گفت: پاسگاه کنترل کوچ «زمان‌کهریز» با هدف جلوگیری از ورود زودهنگام دام خارج از تقویم کوچ در مراتع شهرستان سمیرم استقرار پیدا کرد.

سیدحسن فاطمی افزود: پاسگاه کنترل کوچ زمان‌کهریز، یکی از گلوگاه‌های اصلی ورود عشایر به مراتع ییلاقی شهرستان سمیرم و در مرز بین استان فارس (شهرستان آباده) و شهرستان سمیرم واقع شده است.

او گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و وضعیت نسبتاً مطلوب پوشش گیاهی در مناطق قشلاقی امیدواریم که عشایر تقویم کوچ (بیستم اردیبهشت) را رعایت و از حرکت به سمت مراتع ییلاقی شهرستان سمیرم خودداری کنند.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: پوشش گیاهی منطقه سردسیری سمیرم با توجه به زمان رویش پشتوانه کافی نداشته و از مرحله رویشی به زایشی منتقل شده است؛ بنابراین چرای دام در این زمان منجر به نابودی مرتع می‌شود.

فاطمی تصریح کرد: پیرو مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال از هرگونه ورود زودهنگام دام و خارج از تقویم کوچ به مراتع شهرستان سمیرم جلوگیری به عمل خواهد آمد و بدیهی است با هماهنگی انجام شده با مراجع قضائی متخلفان معرفی و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.