۸ هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌ای آذربایجان غربی افزوده می شود

مدیرکل کتابخانه‌های آذربایجان غربی گفت: با اجرایی شدن مصوبات سفر استاندار حدود ۸ هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌ای در استان افزوده می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در جلسه بررسی و جمع بندی روند اجرایی پروژه‌های مصوب سفر‌های شهرستانی مقام عالی استان در حوزه کتابخانه‌های عمومی به ریاست معاون سیاسی و اجتماعی استاندار برگزار شد از افزوده شدن حدود ۸ هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌ای در استان خبر داد.
خدیجه معصومی با ارائه گزارشی از روند اجرایی مصوبات سفر اظهار کرد: با عضویت اداره کل کتابخانه‌های عمومی در کارگروه سفر‌های شهرستانی استاندار، ۲۳ مصوبه در ۱۲ سفر برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، تکاب، بوکان، ماکو، اشنویه، سردشت، خوی، مهاباد، پلدشت، شوط و چایپاره با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان مصوب شده است. 

وی افزود: با اجرایی شدن این مصوبات حدود ۸ هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌ای در استان افزوده می‌شود که منجر به ارتقای سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی در استان آذربایجان غربی می‌شود.

معصومی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده و همکاری فرمانداری‌ها، شهرداریها، راه و شهرسازی و سایر ارگان‌های دست اندرکار، از مجموع ۱۶ پروژه احداثی، مطالعات و روند اجرایی ۸ پروژه توسط دستگاه مجری آغاز شده و در صورت تخصیص کامل اعتبار، به اتمام و بهره بردار خواهد رسید.

معصومی ضمن قدردانی از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جهت تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی برای بازسازی کتابخانه ابن سینای شهرستان سردشت، تصریح کرد: جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام علامه دهخدای شهرستان میاندوآب با پیشرفت ۹۵ درصدی و نلاس شهرستان سردشت با پیشرفت ۴۰ درصدی نیازمند تخصیص کامل اعتبار هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم توجه به ابنیه فرهنگی خواستار تخصیص اعتبار مناسب برای تخریب و بازسازی ساختمان قدیمی کتابخانه علامه طباطبایی ارومیه شد.

معاونان  سیاسی و اجتماعی و همچنین عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت کتابخانه‌های عمومی و  نقش فرهنگی و آموزشی آنها، در خصوص تخصیص کامل اعتبارات عمرانی زیرساخت‌های فرهنگی در سال جاری این دستگاه قول مساعد دادند. 

همچنین در این جلسه ضمن صدور دستوراتی به منظور ساماندهی، تسریع و تسهیل در تحقق مصوبات، بر تداوم همکاری موثر دستگاه‌های مرتبط، در حصول اهداف فرهنگی این مجموعه تاکید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.