تظاهرات چهار روزه در ترکیه علیه تجارت با رژیم اسرائیل

نخست وزیر سابق ترکیه از سازماندهی راهپیمایی چهار روزه در این کشور در مخالفت با تجارت با رژیم اشغالگر اسرائیل خبر داد.

«احمد داوود اوغلو» نخست وزیر سابق و رئیس حزب «آینده» ترکیه از سازماندهی راهپیمایی چهار روزه در این کشور در مخالفت با تجارت با رژیم اشغالگر اسرائیل خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر سابق و رهبر حزب آینده ترکیه در جمع اعضای این حزب افزود که این راهپیمایی بزرگ در پی حملات وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل به نوار غزه برگزار خواهد شد.

وی افزود: حزب آینده ترکیه در تلاش است تا راهپیمایی بزرگی را سازماندهی کند که به مدت چهار روز و در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۳ آوریل (اول تا چهارم اردیبهشت) با شعار «تجارتی را که به کشتن کودکان غزه کمک می‌کند، متوقف کنید» برگزار خواهد شد.

نخست وزیر سابق ترکیه که انتقادات شدیدی را از دولت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به دلیل تجارت این کشور با رژیم اشغالگر اسرائیل مطرح کرده است، افزود: راهپیمایی مخالفت با تجارت با رژیم اسرائیل به سمت بندر جیهان واقع در ساحل شمال شرقی دریای مدیترانه که یکی از بزرگترین بنادر کشور محسوب می‌شود، برگزار خواهد شد.

اوغلو تاکید کرد که شرکت در راهپیمایی علیه تجارت با رژیم اشغالگر اسرائیل برای همه سازمان‌های غیردولتی و شهروندان در سراسر ترکیه آزاد خواهد بود.

وی شکست حزب حاکم «عدالت و توسعه» در انتخابات اخیر ترکیه را ناشی از سیاست‌های آنکارا در قبال رژیم صهیونیستی دانست و افزود: ذهنیت همکاری با رژیم اسرائیل به کسانی برمی گردد که هر روز از غزه و فلسطین صحبت می‌کنند، اما در طول ۶ ماه گذشته برای شهرک سازی و جلوگیری از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین آهن و سیمان می‌فرستند و در این شهرک‌های صهیونیست، کودکان فلسطینی شهید می‌شوند.

وی افزود: این، عامل شکست حزب حاکم در انتخابات اخیر ترکیه است.

به نوشته عربی ۲۱، تجارت مداوم با رژیم اشغالگر اسرائیل از زمانی که احزاب سیاسی محافظه کار مبارزات انتخاباتی خود را آغاز کردند تا روز یکشنبه گذشته که صندوق‌های رای شمارش شد، بر انتخابات محلی ترکیه سایه انداخته بود و منجر به شکست بی سابقه برای حزب عدالت و توسعه شد.

رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه در دیدار با اعضای حزبش در جلسه ارزیابی نتایج انتخابات محلی اذعان کرد که عملکرد دولتش در مورد وضعیت نوار غزه رضایت بخش‌هایی از جامعه ترکیه را جلب نکرده است.

وی افزود: عملکرد ما در قبال بحران غزه که متأسفانه نتوانستیم چندین قشر ترکیه را متقاعد کنیم، باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
ترکیه باید خجالت بکشد چون با رژیم کودک کش اسرائیل معامله تجاری دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
سیاست های ترکیه خیلی باحال .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
من نمیدونم واقعا
آیا اردوغان قلبی در سینه داره ؟؟؟؟
آیا از انسانیت چیزی میفهمه ؟؟؟؟؟

واقعا اردوغان چرا باید برای بقای خودت در دولت چشمات رو روی این همه جنایت وحشیانه کثیف رژیم غاصب تروریستی اسرائیلی ببندی ؟؟؟؟

اقای اردوغان شما چگونه شبها سر بر بالین میگذاری وقتی ۲ میلیون مسلمان و هم دینت زیر آتش موشک و گرسنگی و تشنگی و آوارگی هستن
آیا وجدانی برای شما مانده ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
چه فایده حالا بعد از شهید شدن سی و چهارهزار زن و کودک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
به امید خدا اردوغان مزدور صیهونیست سرنگون میشود،ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ر ی
۲۱:۴۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
سلام و عرض ادب
خوب سر مردم رو با غزه و اسرائیل گرم کردید و جیب مردم رو خالی میکنید دلار ۶۶۰۰۰ تومان جا دارد به آقای رئیسی و دولت محترم خدا قوت بگیم مردم هر روز که از خواب بیدار میشن آرزو میکنن کاش دیشب خواب به خواب رفته بودن امیدوارم یه روزی جوابی داشته باشید به مردم بدید بابت اینهمه ظلم
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۱:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
تف به شرف نداشته اردوغان منافق.
مردک پست فطرت بیش از یک دهه است بیشترین روابط تجاری را با اسرائیل خبیث داشته و از طرفی ادعا می‌کند حامی فلسطین و غزه است!!!. مردک عرعرو پست فطرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
من ندیم بجز شیطان انسان منافق که از یک طرف ظاهر با مظلوم باطن با ظالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
تو هم یکی مثل عمران خان.
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۹:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
صدرحمت به این داوداغلو درود.اردوان بخاطر همین رای نیاورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
بلاخره غیرتی به جوش اومد... باعث امیدواری شد..
ان شا الله سیاست بازی و برای مقابله با حاکمان جور فعلی نباشه
و خدایی که حاضر و ناظر بر همه ماست...
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۷:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
اینک باید ملت مسلمان ترکیه سران منافق و دوروی حزب عدالت و توسعه که برای رسیدن به قدرت خود را حامی ارمان فلسطین نشان دان را بعد از به زیر قدرت کشیدن در دادگاه های ترکیه به عنوان استفاده از احساسات پاک انان جهت رسیدن به قدرت به میز محاکمه بکشند و پرونده انان را برای همیشه بسته و شرشان را از سرشان کوتاه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
کار اردوغان و سالها نفاقش تمامه، بزودی الهام علیف یتیم خواهد شد. این عاقبت آویختن به طناب پوسیده استعمار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۳
جااب بود، حاج رجب از طرفی شهرک سازی را محکوم میکند واز طرف دیگر آهن و سیمان برابشان میفرستد!! چقدر کوردل باید باشد سیاستمداری که خون کودکان و زنان مسلمان را پله ریاستش کند. الان یک عده ظاهربین واداده میان از توجه اردوغان به منافع ملی؟ شعر میسرایند!
آخرین اخبار