مخالفت نماینده فرانسوی با الحاق اوکراین به ناتو

رهبر حزب میهن پرستان فرانسه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا، مخالفت خود را با عضویت اوکراین در ناتو اعلام کرد.

فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه در واکنش به سخنان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره عضویت احتمالی اوکراین در ناتو گفت فرانسه باید از این بلوک نظامی خارج شود. 

پیشترُ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت که اوکراین سرانجام به عضویت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خواهد آمد.

یادآور می‌شود در ۱۶ مارس، نشست صلح در پاریس برگزار شد. چندین هزار نفر با پرچم‌های فرانسه و پوستر‌های ضد ناتو در نزدیکی موزه لوور تجمع کردند.

همانطور که دومینیک بیر-پروانس، یکی از اعضای کمیته اجرایی حزب میهن پرستان فرانسه اعلام کرد، تظاهرکنندگان با حمایت نظامی از اوکراین مخالفت کردند و خواستار خروج فرانسه از ناتو شدند.
این در حالی است که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پیشتر ضمن حمایت از کمک مالی به اوکراین، اعلام کرد که برای کمک به اوکراین نیروی نظامی اعزام می‌کند.

پس از حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، کی‌یف خواستار عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو شد. سران اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ به رغم مخالفت مجارستان، با آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در این اتحادیه موافقت کردند.

اتحادیه اروپا پیشتر هفت شرط آغاز مذاکرات درباره عضویت اوکراین در این اتحادیه را شامل اصلاحات دادگاه قانون اساسی، اصلاحات قوه قضائیه، مبارزه با فساد مالی، مبارزه با پولشویی، اصلاحات ضد الیگارشی، اصلاحات رسانه‌ای و تغییر قوانین مربوط به اقلیت‌های ملی اعلام کرده بود.

این کشور در چهار حوزه اصلاحات ضروری را انجام داده و اصلاحات در حوزه‌های بهبود وضعیت زبان اقلیت‌ها، تخصیص بودجه برای مبارزه با فساد و پیشرفت در شفافیت لابی‌گری باقی مانده است.

دیروز دولت جدید پرتغال حمایت خود را از الحاق اوکراین به ناتو اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار